De bijles: Hoe sla je een hufter aan de haak #1 – Sara Ney

Jameson Clark, een op het eerste zicht braaf meisje dat zich volledig focust op haar studie, is zeker niet zo preuts als haar uiterlijk doet vermoeden. Ze blijft ver uit de buurt van atleten en hufters, tot Sebastian Osborne plots aan haar tafel in de bibliotheek staat. Hij is een wandelend cliché: topsporter, knapper dan knap, maar vooral een echte hufter. Hoewel ze absoluut niet elkaars type zijn, slaat er tijdens hun eerste ontmoeting toch een vonkje over. Kan de knappe Sebastian Jameson overtuigen hem een kans te geven?

Ik blijf in principe altijd ver weg van boeken met zulke covers. Een overdreven mannenlichaam trekt mij helemaal niet aan tijdens het lezen, maar voor dit boek maakte ik, door mijn nieuwsgierigheid, toch een uitzondering. In het begin van het verhaal haatte ik Sebastian. Elke keer hij zijn mond opendeed in het boek en een of andere ranzige opmerking maakte, vroeg ik me echt af waarom ik in hemelsnaam dit boek wilde lezen. Als je een perfect voorbeeld zoekt van een hufter ben je bij Sebastian aan het juiste adres. Jameson daarentegen lag me wel meteen; ze is ongevoelig voor de charmes van Sebastian, vindt het helemaal niet aantrekkelijk dat hij met half de campus het bed heeft gedeeld en heeft geen zin haar tijd te verspillen aan iets zonder toekomst. You go girl! Maar in Jamesons buurt verandert Sebastian en dan blijkt dat er onder die harde buitenkant een eenvoudige jongen schuilgaat die stilaan verliefd begint te worden.

Eigenlijk is het best wel grappig hoe hard ik Sebastian eerst haatte (wat uiteraard echt de bedoeling is van Ney en wat ze ontzettend goed heeft opgebouwd), maar naarmate het verhaal vorderde vond ik hem vooral hilarisch. Zijn platvloerse opmerkingen geven het verhaal een luchtige ondertoon en staan in fel contrast met de ernst van Jameson. Ook de chemie tussen beide hoofdpersonages heeft ervoor gezorgd dat het verhaal me toch op een aangename manier heeft verrast. Ze lijken allebei te twijfelen over hun principes wanneer ze elkaar ontmoeten en dat maakt van beiden realistische karakters. Dit alles in combinatie met pikante scènes maken van dit boek een zeer geslaagd New Adult-verhaal.

Zin in een grappig en pikant boek met een serieuzere ondertoon? Dan ga je zonder twijfel genieten van het machogedrag van Sebastian, de koele gedachten van Jameson en de onmiskenbare klik die er tussen hen is. Maar wees gewaarschuwd: platvloerse en seksistische opmerkingen inbegrepen!