Ik hou van je, Jason Thorn
blogpost

Ik hou van je, Jason Thorn – Ella Maise

Olive kent Jason Thorn al haar hele leven. Hij was de beste vriend van haar broer en hij woonde in haar jeugd praktisch bij hen thuis, want zijn moeder was drugsverslaafd en zijn vader gaf niets om hem. Olive daarentegen wel. Ze was stompzinnig smoorverliefd op hem, totdat hij haar hart brak. Nee, hij vermorzelde het. Het sprookje in haar hoofd viel in duigen en sindsdien heeft ze geprobeerd hem te vergeten. Vandaag de dag is Jason een filmster en liggen de vrouwen aan zijn voeten. Olive is schrijfster geworden en in een wrede speling van het lot is Jason de hoofdrolspeler in de verfilming van haar boek. En alsof dat nog niet bizar genoeg is, staat Olive op het punt zijn vrouw te worden. Alleen voor de show. Maar een neprelatie met iemand op wie je al je hele leven heel hard probeert niet verliefd te zijn, is ongetwijfeld gedoemd te mislukken…

Ik hou van je, Jason Thorn is erg populair op sociale media en ik heb getwijfeld om het boek in het Engels te gaan lezen omdat er lange tijd geen sprake was van een vertaling. Ik sprong natuurlijk een gat in de lucht toen ik bij April Books zag dat zij de Nederlandse vertaling gingen uitgeven want ik was ondertussen heel erg benieuwd geworden naar dit boek. Als je houdt van fake dating en second chance romance, ruwe mannen (een filmster nota bene) met wat bagage uit hun jeugd en een ontluikende romance is dit absoluut een boek waar je van zult genieten!

Jason Thorn heeft als filmster niet de beste reputatie: hij is nogal een vrouwenverslinder en wordt meermaals met andere vrouwen gefotografeerd. Hoewel hij single is, komt dat zijn reputatie niet ten goede. Zijn pr-team vindt dat het tijd is voor een stunt om zijn imago op te krikken en wie kan daar beter toe dienen dan Olive? De schrijfster van het boek dat verfilmd wordt en waarin hij de hoofdrol speelt. Voel je het al aankomen? Ik kan niet zeggen dat er geen voorspelbare elementen in het verhaal zitten want die zijn er zeker wel, maar de chemie tussen Olive en Jason wordt door Maise zo goed gevat op papier dat je daar volledig overheen leest. Het stoort je als lezer geen seconde dat je af en toe weet wat er gaat gebeuren.

Dankzij het gedeelde verleden van Jason en Olive zijn er ook veel niet uitgesproken spanningen tussen de twee hoofdpersonages. Jason brak ooit Olives hart en dat is ze nog niet vergeten. Het is heerlijk om te lezen hoe ze haar gevoelens opzij probeert te zetten om Jasons carrière te redden, maar gevoelens steek je niet zomaar weg. Olive is een zacht personage, dat naarmate het verhaal vordert durft opkomen voor haar eigen gevoelens en die groei is mooi om te zien. Ook Jason groeit, vooral dankzij Olive, en je kan als lezer enkel aan de zijlijn staan en het allemaal toejuichen.

Ik hou van je, Jason Thorn is een echte romance zoals ze allemaal zouden moeten zijn: boordevol liefde en spanning tussen de hoofdpersonages, vlot geschreven en vertaald en zo fijn om te lezen dat je het boek niet weg kan leggen. Ik ben fan van Ella Maise en kijk uit naar Ik haat je, Adam Connor.