Ik ga op reis en ik neem mee… – Duncan Beedie & Catherine Veitch (Véronique)

Oscar gaat op reis en doorkruist verschillende landen en prachtige landschappen. Hij toert door verschillende klimaten en doorloopt dus ook verschillende seizoenen. Hij heeft hierbij aangepast materiaal en kledij nodig om zijn reis daar zo aangenaam mogelijk te laten verlopen. De plaatselijke dieren, maar ook zijn eigen onhandige gedrag, dragen wel bij dat er bij iedere stop iets verdwenen is. Kan jij steeds terugvinden wat het was?

Iedereen kent het opsomspelletje: “Ik ga op reis en ik neem mee …” . Catherine Veith heeft van dit spelletjes een heus zoekboek gemaakt met enkel tips die je geheugen trainen. Aan de hand van geheugentechnieken krijg je tips en tricks om je geheugen te trainen en te stimuleren. Dus ideaal voor kinderen die problemen hebben met aandacht, concentratie en focus.

Je krijgt niet zomaar tips, maar wel tien wetenschappelijk bewezen tips van Dr. Tracy Packiam Alloway, worden je voorgeschoteld. Dr Packiam Alloway is psycholoog, professor, auteur en TED-spreker. Zij is gespecialiseerd in geheugentraining en focust zich op de rol van het geheugen tijdens het leerproces van een kind tot tiener. Ook kinderen met ASS, ADHD, angst en dyslexie hebben baat om hun eigen geheugensuperkrachten te gaan ontdekken. Dus achter dit plezante boek zit er ook nog de wetenschap dat hij echt wel heel behulpzaam is, voor bepaalde kinderen.

De geheugentraining is verdeeld over twee pagina’s. Op de eerste pagina krijg je de bestemming en tien spullen die Oscar meeneemt naar die plaats. Je leert dus iets over de plaats en de uitrusting die je daar ook zal nodig hebben. Op die pagina krijg je dan ook meteen een geheugentip mee, die je helpt om die spullen een plaatsje te geven in je geheugen. Op de tweede bladzijde verdwijnt er iedere keer iets vanuit die stapel materiaal. Aan jou om op zoek te gaan naar het juiste stuk. Het blijft natuurlijk niet bij dit ene stukje. Er verdwijnen steeds meer spullen totdat bij de laatste uitstap alles verdwijnt. Lukt het jou dan nog om met de juiste geheugentips die spullen dan ook terug te toveren uit je geheugen?

Gelukkig word je bijgestaan door de prachtige kleurrijke illustraties van Duncan Beedie. Die geven je alvast een extra kans om bepaalde goederen terug te vinden.