Ik wil niet voor je vallen

Ik wil niet voor je vallen – Christina Lauren (Lore)

Ik wil niet voor je vallen gaat over Carter en Evie. Twee zeer gedreven agenten die net wanneer ze samen iets kunnen opbouwen recht tegenover elkaar komen te staan. Er is namelijk maar één plaats meer over op de afdeling speelfilms en het is aan Carter en Evie om te bewijzen wie van hen die plaats waard is. Deze strijd levert heel wat emotionele en lachwekkende taferelen op.

De cover is simplistisch, net zoals de vorige boeken van Christina Lauren is de titel omgeven door blaadjes. Dit keer roze, hoewel het verhaal absoluut niet altijd zo rooskleurig is. Omdat de cover zo simpel is maakt hij je wel nieuwsgierig. Deze geeft niet veel weg van de inhoud en daarom lijkt het wel een sprong in het onbekende om het boek op te nemen en te beginnen lezen.

Evie is een echt workaholic en is dan ook helemaal niet enthousiast om naar Steph haar feestje te gaan. Wanneer puntje bij paaltje komt blijkt dat Daryl, haar beste vriendin, haar laat zitten en ze alleen kan gaan. Wanneer Evie dan ook nog door Steph gedumpt wordt op het feestje voelt ze zich alleen en bedenkt ze een plan om zo snel mogelijk weg te glippen. Dat was buiten Carter gerekend want hij in zijn Harry Potter kostuum en zij in haar Hermelien outfit blijken heel wat gemeen te hebben.

Christina Lauren toont met dit verhaal aan dat wanneer je de perfect match gevonden hebt, het niet altijd zo simpel is om deze te houden. Dat je soms ook echt moet vechten voor je partner. Wanneer je vecht voor je job tegen misschien wel de man van je leven kan het natuurlijk ook wel eens moeilijker uitpakken dan je denkt.

Zouden Carter en Evie voor elkaar vechten? Of laten ze elkaar vallen als een baksteen? Wie krijgt de job? En wie staat op straat? Op al deze vragen vind je een antwoord in dit boek vol emotionele wendingen. Ik heb meer dan eens met mijn handen in mijn haar gezeten omdat ik dacht ‘wat doe je nu?’.

Uit het boek heb ik geleerd dat als je even uit je comfortzone stapt, je kan vinden waar je al die tijd al naar verlangde.