Zomerster – Wendy Louise

Zomerster

Wanneer Mandy niet wordt toegelaten aan de Academie voor Kleinkunst valt heel haar droom in duigen. Haar ultieme wens kan geen werkelijkheid worden en ze baalt dat ze een ‘echte’ job zal moeten zoeken. Tot ze hoort over de animadores: jonge mensen die in de toeristische hotels zorgen voor amusement en entertainment voor jong en oud. Ze vertrekt naar Mallorca voor een training en is helemaal klaar voor een zwoele zomer vol theater en zon, maar vooral sexy Spanjaarden. Maar dan valt haar oog op de knappe Johnny, haar Duitse collega. Ze is stapelverliefd op hem, maar is hun relatie bestand tegen de druk van het leven van een entertainer?

Wendy Louise werd bekend dankzij haar roman Ik wil jou(w) baby!. Ondertussen is er niet alleen Zomerster, maar Wintermaan en Lentezon maken de trilogie compleet. Dit eerste boek is de perfecte zomerbuddy voor jouw staycation of verwarmer tijdens de koude wintermaanden!

Het verhaal begint met een korte kennismaking met hoofdpersonage Mandy. Vanaf de eerste bladzijde voelt de lezer sympathie voor haar. Dit komt vooral door het feit dat ze haar droom in duigen ziet vallen en de manier waarop Wendy Louise haar introduceert. Ze vindt het verschrikkelijk jammer, maar blijft niet bij de pakken zitten en dat maakt van haar een pittige doorzetter, iets wat de lezer wel kan appreciëren. Daarnaast zorgt de vlotte schrijfstijl van de auteur voor een relatief luchtige sfeer, ondanks de soms heftige liefdesperikelen.

De duidelijke beschrijvingen van de omgeving zorgen ervoor dat je je vanuit je tuinstoel of vanonder je dekentje toch in het zonnige Mallorca waant en samen met Mandy onder de Spaanse zon lijkt te vertoeven. Dit in combinatie met de heerlijke humor en passionele scènes in het verhaal zorgen voor het ultieme zomergevoel en hebben me meermaals luidop doen lachen! Je moet natuurlijk houden van de passie en drama die Wendy Louise opvoert, maar dit boek kan het echt wel hebben.

Hoewel Wendy Louise af en toe vervalt in clichés, is het nooit echt storend. Sommige clichés werken nu eenmaal erg goed en ze weet er altijd haar eigen draai aan te geven waardoor ze er makkelijk mee wegkomt. Ik heb me er geen moment aan geërgerd.

Ben je nog op zoek naar het ultieme zomerboek dat je een echt vakantiegevoel geeft of dat je hart zal verwarmen tijdens deze koudere en donkere maanden? Stop met zoeken en lees Zomerster! Wendy Louise bezorgt je een verhaal vol drama, passie en humor en neemt je mee naar de Spaanse zon (en enkele zéér knappe mannen…). Enjoy!