Window Shopping

Window Shopping – Tessa Bailey

Stella heeft een grote droom: etaleur worden. Maar door haar woelige verleden is die droom verderaf dan ooit. Wanneer ze twee weken voor kerst langs de etalages van het grote warenhuis Vivant loopt, is ze verbaasd over de bizarre keuzes die zijn gemaakt. Ze wordt aangesproken door een knappe man genaamd Aiden, die haar ongezouten mening vraagt over de etalages. Stella antwoordt dat ze het zelf heel anders zou aanpakken, maar ze weet niet dat Aiden de grote baas van Vivant is. Hij is onder de indruk van haar antwoord en neemt haar aan op proef. Ze zijn complete tegenpolen, maar voelen zicht tot elkaar aangetrokken. Kan dat werken of is daar een kerstwonder voor nodig?

Tessa Bailey schreef al heel wat verhalen die bij veel liefhebbers van feelgood en New Adult in de smaak vallen. Window Shopping is het eerste boek dat ik van haar lees, maar het smaakt zeker naar meer!

De belangrijkste reden waarom ik al snel fan was van dit boek, is hoofdpersonage Stella. Ze is wat donkerder van inborst dan de meeste vrouwelijke hoofdpersonages in dit genre, maar haar karakter is logisch gezien haar verleden en wat ze allemaal heeft meegemaakt. Dat maakte haar meteen heel echt en zorgt ervoor dat je als lezer niet anders kan dan met haar meeleven. Ze geeft een open inkijk in haar gedachten, emoties en haar onzekerheden en je wil haar meer dan eens een knuffel geven.

Aiden geeft op een geheel eigen manier een fijne draai aan dit boek. Hij is succesvol, maar niet de typische eikel van een baas met arrogantie die je vaak tegenkomt in boeken. Dat was verfrissend, zeker in combinatie met Stella. De chemie tussen beide personages was in het begin zeer klein en niet zo goed voelbaar, maar het groeide wel naarmate het verhaal vorderde. Het mocht misschien nog net iets steviger binnenkomen, maar het verloop is alleszins realistisch en daar scoort Bailey punten mee.

Window Shopping is dankzij de twee hoofdpersonages, die elk om de beurt aan het woord komen, een succes. Aiden, de zorgzame en succesvolle zakenman, en Stella, de ietwat onzekere, maar dappere jonge vrouw. Ze zijn de perfecte vertellers voor dit verhaal en zorgen ervoor dat je als lezer alle emoties samen met hen ervaart. De chemie tussen hen mocht misschien net wat intenser, maar Window Shopping is een zacht verhaal, zoals een warm dekentje tijdens de wintermaanden mag zijn.