Vleugels van vuur

Vleugels van vuur: de drakenprofetie – Tui T. Sutherland (Véronique)

In deel één van Vleugels van vuur: De drakenprofetie leren we de vijf uitverkorenen kennen die vrede over het oorlogsgebied van de zeven drakenstammen moeten brengen. De profetie voorspelde dat deze vijf draken werden samen gebracht toen ze nog in het ei zaten. De vijf uitgekozenen  werden samen in een verborgen grot groot gebracht door de oppassers. Daar zouden ze samen klaar gestoomd worden in het grootste geheim om hun grote opdracht waar te maken. Klei is één van die uitverkoren draken. Hij komt meer een meer tot het besef dat ze daar vastgehouden worden tegen hun zin. Samen met de anderen ontsnappen ze uit hun veilige grot om op zoek te gaan naar hun familie. Maar het verschil tussen de beveiligde grot en realiteit kan niet groter zijn. De verhalen die hen verteld werden, zijn nog zoveel keer erger dan ze zich kunnen voorstellen. Klei is misschien niet de grootste strijder, maar hij bezit heel veel moed om er als een held voor zijn vrienden uit te komen, hen te redden en de weg naar de vrede vrij te maken.

Vleugels van vuur : De drakenprofetie is deel één van de reeks, een verhaal voor de gevorderde lezers vanaf 9 jaar die houden van fantasy en mysterie en draken natuurlijk. Tekeningen zal mijn enkel vinden bij de eerste bladzijden. De plattegrond helpt je om een beter zicht te krijgen op de verplaatsingen die gemaakt worden in het verhaal. De scherpe kijker zal zien dat het land zelfs de omtrek van een draak omvat. Je krijgt ook illustraties van de verschillende draken mee en die geven je een beeld welke verschillende soorten er in het verhaal voorkomen. Deze tekeningen zijn in het zwart-wit, maar de beschrijvingen die erbij staan, geven je een nog meer gedetailleerd beeld van die specifieke draak waar het over gaat.

Ben je overtuigd dat dit boek wel voor jou is, ga Vleugels van vuur, De Drakenprofetie dan snel lezen samen met deel twee : De terugkeer van de troonopvolger. Reden hiervoor is dat deel drie ook reeds vertaald werd en die zal eind september er aankomen. De titel van dit boek wordt “Het verborgen rijk.”