Verover me

Verover me – Stefanie van Mol (FC Livius, #2)

Oliver, eerste spits bij FC Livius, raakt geblesseerd en dat zorgt ervoor dat Mauro als tweede spits aan de bak kan. Wanner Oliver hem belt en hem vertelt dat hij valt voor zijn knappe dokter Amélie, vindt Mauro dat geen verstandige beslissing. Maar Oliver wil hem aan Amélie voorstellen en op dat moment ontmoet Mauro Zita. Er is een gigantische aantrekkingskracht tussen Zita en Mauro, maar Zita doet er alles aan om hem op afstand te houden. Dat houdt hem niet tegen want hij heeft zichzelf één belofte gemaakt: Zita is van hem, wat er ook gebeurt.

Ik vond het na het verhaal van Oliver en Amélie fijn terug te keren naar de wereld van FC Livius. Je kan beide boeken perfect los van elkaar lezen, maar als je het eerste boek gelezen hebt, herken je heel wat personages terug en dat maakt het toch dat tikkeltje leuker.

Wat je als lezer op voorhand al kan inschatten, is de voorspelbaarheid van het verhaal. Binnen dit genre kan ik er redelijk goed doorheen kijken want het hoort er een beetje bij vind ik, maar het constante trekken-duwen stoorde me wel af en toe. In het begin is dit een fijn element omdat je als lezer vanaf de start een immense aantrekkingskracht ervaart tussen beide personages, maar je voelt ook hoe voorzichtig Zita is en hoe vastberaden Mauro is. Dat gevoel spat van de bladzijden af, maar het duurt lang voor ze er echt aan toegeven. Dat continue spelletjes van aantrekken en afstoten is leuk voor enkele bladzijden, maar hoe verder ik las, hoe meer de ergernis af en toe kwam bovendrijven.

De vlotte schrijfstijl van de auteur zorgt er wel voor dat je als een speer door het verhaal gaat en ook het luisterboek was aangenaam om te volgen. Ik moest even wennen aan de mannelijke stem, maar eenmaal ik een paar hoofdstukken ver was, vond ik het leuk om de twee stemmen aan het werk te horen. Van Mol is zeer goed in het vangen van emoties op papier en ik vind het bewonderenswaardig hoe goed ze alles in woorden weet te vatten. Al ben ik zelf van niet alle intieme scènes even hard fan, voornamelijk door bepaalde woordkeuzes. Maar ook daar: dat hoort een beetje bij het genre.

Verover me is een leuk tweede boek in de reeks rond FC Livius en maakt me zonder twijfel nieuwsgierig naar het derde en laatste deel. De boeken verschillen niet zo sterk van elkaar, maar dat maakt binnen dit genre niet zo heel veel uit voor mij. Van Mol weet de personages en emoties goed te vatten op papier en de lezer geboeid te houden. Hoewel het aanstoten en aftrekken misschien iets te eentonig wordt, genoot ik wel van de aantrekkingskracht tussen beide karakters. Op naar deel drie!