Tussen de regels

Tussen de regels – Lauren Asher

Wanneer zijn grootvader sterft, krijgt Rowan – net zoals zijn broers – een brief. Hun grootvader was de eigenaar van een megabedrijf waar ook de pretparken van Dreamland onder vallen. Rowans doel is CFO worden van dit alles, maar daarvoor moet hij zijn opdracht in de brief tot een goed einde brengen. In Dreamland komt hij Zahra tegen. Zij werkt al een hele tijd voor het pretpark, maar droomt ervan om Creator te worden en nieuwe thema’s en attracties voor het park te bedenken. Als ze in een dronken bui een brutale mail naar Rowan stuurt omtrent de verbeteringen van het park, verwacht ze haar ontslag te krijgen, maar in plaats daarvan biedt Rowan haar de promotie tot Creator aan. Maar daar heeft hij zijn eigen redenen voor…

Tussen de regels (in het Engels: The Fine Print) is een ware hype op sociale media. Ik lees zelden boeken in het Engels, dus ik was heel bij toen het nieuws kwam dat LoveBooks voor de Nederlandse vertaling ging zorgen. Ik hoopte dat het boek alle verwachtingen waar zou kunnen maken want een boek dat zo wordt opgehemeld, heeft natuurlijk ook risico’s. Toch slaagt Asher erin om van dit boek een van mijn favorieten van dit jaar te maken!

Dit boek heeft alles wat een goede NA moet hebben: een prachtige opmaak, een heerlijke chemie tussen de personages en een dromerige setting. De cover vind ik al prachtig, maar ook de binnenkant is heel mooi vormgegeven: een playlist op Spotify, mooie chapter headings en zwarte bladzijden. Dankzij de locatie waar het verhaal zich afspeelt, het pretpark boordevol magie en prinsessen, ademt het boek dan weer die dromerige sfeer uit die me meteen deed denken aan Disneyland.

Zahra en Rowan zijn twee fantastische hoofdpersonages. Waar Rowan de man van de cijfers en prestaties is en alleen maar zoekt naar manieren om de profit te verhogen, is Zahra het zachtere type. Iemand die echt geeft om anderen. Dat grote contrast wordt door Asher heel duidelijk belicht, wat het af en toe (zeker op het einde van het boek) ietwat clichématig doet aanvoelen, maar alles valt zo mooi in elkaar dat je als lezer achterblijft met een hartverwarmend gevoel.

Tussen de regels is een heerlijk boek voor lezers die houden van thropes als enemies to lover, maar ook van magie en sprookjes, aantrekken en afstoten en de chemie tussen hoofdpersonages, hoe hard ze ook verschillen. Ik kijk nu al uit naar deel twee, dat deze zomer zal verschijnen!