Sterrenbeeld eenhoorn

Sterrenbeeld eenhoorn – Sylvia van Driessche

In deel drie van deze reeks gaan we opnieuw op pad met Stella en haar wereldberoemde boyfriend Alexander. Waar het in de vorige delen vooral ging om het leren kennen van de personages en hun onderlinge chemie en relaties, draait het in dit boek om het echte werk. Stella en Alexander hebben al heel wat meegemaakt: ze haalden het wereldwijde nieuws met hun relatie, brachten geheim tijd door samen, maar nu zijn ze klaar voor de volgende stap. Stella wordt eigenlijk zestien en telt de dagen af naar haar Grote Eerste Keer. Samen met Alexander beleeft ze de mooiste tijd van haar leven, ver weg van de nieuwsgierige camera’s van de paparazzi, maar het echte leven staat helaas al snel weer voor de deur…

Dit boek en deze reeks geven me echt altijd all the feels! Ik hou ontzettend van de chemie tussen Stella en Alexander, maar ook van de gekheid van Charlie, de openheid en warmte van Tyra en de vriendschap tussen de jongens van UP!. Alle personages hebben zo hun eigen karaktertrekken, waardoor ze langs de ene kant heel realistisch zijn, maar anderzijds zorgt deze diversiteit ook voor fijne interacties. De ene keer ontzettend ontroerend, dan weer hilarisch, maar altijd even leuk om te volgen! En verslavend!

Maar dit derde boek is meer dan dat. Waar we in de eerste twee boeken vooral kennis konden maken met iedereen en vooral met de hotties van UP!, krijgen de personages hier veel meer diepgang. Zeker hoofdpersonage Stella; ze wordt bijna zestien en dat gaat gepaard met een soort ‘vrouwelijke’ metamorfose. Ze is helemaal klaar voor de eerste seks, maar toch nerveus. Hoewel haar eerste keer erg romantisch (maar wauw, zo cute) is en misschien een beetje cliché, zwijmel je er toch volledig bij weg. Daarnaast is het heel sterk van Sylvia Van Driessche dat ze niet enkel blijft focussen op het sprookjesachtige tussen Stella en Alexander, maar durft afwijken van het prachtige liefdesverhaal. Wat er precies allemaal gebeurt, laat ik volledig over aan jullie om het te ontdekken tijdens het lezen, maar ik kan wel vertellen dat ik volledig achterbleef met een gebroken hart na het dichtslaan van het boek. En dat ik een zucht van opluchting kon slaken toen ik besefte dat ik deel vier gelukkig gewoon klaar heb liggen!

Stella en Alexander zijn personages die al vanaf de eerste bladzijden van boek één een speciale plek in mijn hart hebben veroverd, maar met elk nieuw boek zetten ze zich steviger en steviger vast. Ook Charlie en Tyra hebben hun plekje ondertussen veroverd en ik ben helemaal weg van deze serie! Heerlijk genieten en om bij weg te zwijmelen, maar met de nodige inhoud. Love it!