Punk 57 – Penelope Douglas

In Punk 57 maken we kennis met Ryen en Misha die elkaar geheel toevallig hebben leren kennen. Zeven jaar geleden werden ze elkaars pennenvriend, omdat Misha’s leerkracht dacht dan Ryen een jongen was en die van Ryen dacht dat Misha een meisje was. En nu, zeven jaar later, schrijven ze elkaar nog steeds. Ze zijn er voor elkaar wanneer ze dat het hardst nodig hebben, maar er zijn drie regels die ze nooit mogen overtreden: geen social media, geen telefoonnummers en geen foto’s. Op die manier hopen ze hun vriendschap in stand te houden in een alsmaar sneller veranderende wereld. Maar dan staat Ryen opeens pal voor Misha’s neus en verandert alles…

Dit boek bezorgt je gegarandeerd een glimlach, een traan en rillingen over je hele lichaam! De hele rollercoaster start meteen bij de cover. De kleurrijke en aantrekkelijke cover trekt meteen de aandacht van de lezer en zorgt ervoor dat het boek opvalt tussen zijn soortgenoten. Ook de tagline ‘We pasten perfect bij elkaar. Tot we elkaar ontmoetten…’ spreekt meteen aan en creëert en spannende sfeer.

Dat mysterieuze element was in het begin moeilijk terug te vinden, waardoor het net ietsje langer duurde voor ik in het verhaal zat dan ik had verwacht, maar toch kon ik al snel genieten van het verhaal van Ryen en Misha. Douglas laat beide personages afwisselend aan het woord, wat een interessante kijk geeft in hun ideeën, gedachten en motieven. Hierdoor krijgen beide personages heel veel diepgang en hecht je je als lezer al snel aan de twee krachtige persoonlijkheden.

Zoals het een goede NA beaamt, bevat dit boek de nodige spannende, steamy scènes, maar Punk 57 is veel meer dan dat. Het bevat zoveel diepe thema’s die het verhaal veel gelaagder maken dan de doorsnee new adult. Zoeken naar wie je bent, afscheid, omgaan met verdriet, opgroeien, liefde… zijn slechts enkele voorbeelden die aan bod komen in dit prachtige boek. Het zorgt ervoor dat Misha en Ryen zo echt zijn en je je volledig kan inleven in hun denken en doen. Tussen beide personages is er een heel spel van aantrekken en afstoten en dat ervaar je ook als lezer. Je houdt van ze, je haat ze. Je wilt dat alles goedkomt tussen hen, maar soms wil je ze allebei eens stevig door elkaar schudden. Maar vooral: je sluit ze volledig in je hart.

Punk 57 is een prachtige NA die zoveel meer biedt dan een spannend en sexy verhaal. De verschillende thema’s die Douglas erin verwerkt heeft, de echtheid van de personages en de krachtige chemie tussen Ryen en Misha zorgen ervoor dat je van begin tot einde geniet en meeleeft. Wat een topper!