Onbegrensde liefde – Lisette Jonkman (Lisa)

Het einde van Buren with benefits voorspelde al dat deel twee iets minder romantisch ging worden. Een miscommunicatie zorgt ervoor dat Ferdi en Abby een einde maken aan hun relatie. Het blijkt al snel dat de twee het erg moeilijk vinden om bij elkaar uit de buurt te blijven. Ze beleven enkele rustige momenten, maar het duurt niet lang voor het volgende obstakel de kop komt opsteken. Ferdi wordt hierdoor herinnert aan iets uit zijn verleden en slaat in paniek. Hiermee niet ten volle beseffend dat hij Abby alleen achter laat met haar probleem. Raken deze twee geliefden nog uit de problemen, waardoor ze eindelijk gelukkig samen kunnen zijn?

Dit tweede deel volgt het bekende stramien van het tweede boek in een trilogie. Boek twee is typisch het boek waar de problemen opsteken voor een koppel; deze worden dan (hopelijk!) opgelost voor de trilogie ten einde loopt. Begrijp me niet verkeerd, dit wil niet zeggen dat het een slecht boek was.

Lisette Jonkman is er goed in om realistische problemen te verwerken in haar boeken. In Buren with benefits ging het over ongezonde, gewelddadige relaties. In deel twee heeft ze een nieuw realistisch en belangrijk thema gekozen. Ik ga alleen niet verklappen wat dat is, wat dan geef ik teveel weg 😉

Ik genoot ook bij dit tweede deel van Lisette Jonkman haar vlotte schrijfstijl. Bij een chicklit of new adult vind ik dit toch wel belangrijk. We komen ook heel wat meer te weten over onze twee hoofdpersonages. Ik vond het vooral interessant dat we naast Abby haar zus, nu ook wat meer te weten kwamen over de familie van Ferdi en hoe deze ontmoeting weer zijn invloed op het koppel heeft.  Ik ben alleszins erg benieuwd wat ze nog allemaal in petto heeft voor Ferdi en Abby in boek drie. Gelukkig kan ik meteen beginnen.