Omdat je van mij bent – Claire Contreras (Lisa) (Blogtour)

Cat woont samen met haar zus Emma in New York. Ze gebruiken de naam van hun moeder, nadat de achternaam van hun vader door het slijk is gehaald in een documentaire over de beruchtste criminelen van Amerika. Hij staat namelijk aan het hoofd van één van de meest gevreesde maffiafamilies ter wereld. Cat wil niets liever dan hier ver vandaan blijven. Cat werkt als ballerina en Emma probeert haar studies journalistiek te voltooien. Wanneer Emma vraagt om naar enkele lessen te gaan in haar plaats, stemt Cat hier halfhartig mee in. Dat is waar ze Loren ontmoet. Loren is de superknappe invaller voor de les ‘De evolutie van georganiseerde misdaad in Amerika’. Cat voelt zich vanaf de eerste seconde aangetrokken tot Loren. Hij straalt het mysterieuze sexappeal uit, waar ze normaal in een grote boog omheen loopt. Toch kan ze het niet helpen. Maar is Logen wel wie hij zegt dat hij is en wat is de reden dat hij Cat niet met rust lijkt te kunnen laten?

Het is vandaag de beurt aan Valeries Boekenwereld om Omdat je van mij bent onder de aandacht te brengen. Dit is het eerste boek van Claire Contreras dat in het Nederlands verschijnt. Bij een maffia romance moet er voor mij een goed evenwicht zijn tussen gevaar en romantiek. De twee hoofdpersonages Cat en Loren hebben ontzettend veel chemie met elkaar. Dit is uiteraard belangrijk, want het is natuurlijk de bedoeling dat je ze als lezer samen wilt zien. Ondanks het gevaar! De atmosfeer van gevaar is doorheen het hele het verhaal verweven. Zowel Cat als Loren hebben een trauma uit hun verleden, dat hun tot op het heden achtervolgd. Uiteraard ga ik hier niet meer over verklappen.😉

Ik heb genoten van mijn eerste Claire Contreras. Ze had me vanaf de eerste pagina’s geïntrigeerd over hoe het verhaal verder zou gaan. Ze heeft me niet teleurgesteld. Ik zag veel wendingen in het verhaal niet aankomen, wat het alleen maar leuker maakt. Ik houd zeker haar toekomstige Nederlandstalige publicaties in de gaten en ik zou het niet erg vinden als er een spin-off komt van Gio’s of Emma’s verhaal. Spijtig genoeg staat dit (voorlopig) nog niet in de planning. But a girl can dream!