Mr Bloomsbury

Mr. Bloomsbury – Louise Bay

Andrew Blake wordt door zijn vrienden omschreven als koud, arrogant en onbeschoft en zijn assistente Nathalie is het daar volmondig mee eens. Op een dag heeft ze er genoeg van en neemt ontslag. Haar huisgenoot Sofia kan het geld goed gebruiken en besluit Andrew op te zoeken om te vragen naar de baan. Het salaris is aantrekkelijk, maar Andrews gedrag is dat allerminst. Hoe harder Sofia haar best doet, hoe meer hij haar negeert. Wanneer ze op een avond na haar werk in een bar haar beklag doet over haar onuitstaanbare baas ontdekt ze te laat dat hij achter haar zit en alles heeft kunnen horen…

Mr. Bloomsbury is alweer het vijfde en voorlaatste deel in de Mister-serie van Louise Bay en zonder twijfel een van mijn favorieten! Hoewel Andrew een onuitstaanbare man lijkt, is de chemie tussen Sofia en hem echt voelbaar vanaf de eerste bladzijden. Het helpt ook dat je vanuit beide personages kan lezen, waardoor je beter begrijpt waarom Andrew bepaalde dingen doet. Het moment in de bar is een van de leukste scènes uit het boek en is zo geschreven dat ik het helemaal zag gebeuren. Het voelde zelfs even aan alsof een film niet lang meer op zich zou laten wachten en wat mij betreft mag die film er zeker komen!

Sofia is een doorzetter die niet snel opgeeft en op dat vlak lijkt ze meer op Andrew dan ze zelf denkt. Het zijn die gelijkenissen die hen naar elkaar toe trekken, maar die het tegelijkertijd moeilijk maken om niet te botsen. Louise Bay bewees in de eerdere delen al dat ze goed weet hoe ze dat proces moet omschrijven, maar hier komt het echt tot een hoogtepunt.

In het zesde en laatste deel volgen we Tristan, de laatste van de zes vrienden en meteen ook de man waar we het minst over weten. Ik vind hem tot nu het minst leuke personage omdat hij vaak stomme opmerkingen maakt en we hem niet zo goed kennen, maar misschien komt daar verandering als ik het boek lees!

Mr. Bloomsbury is opnieuw een leuk deel in de Mister-reeks van Louise Bay. Een perfecte reeks van zes boeken als je houdt van feelgood en new adult. Elk boek heeft zijn eigen tropes, waardoor je in deze reeks zeker een boek vindt dat je ligt! Ik vind dit vijfde deel tot nu toe een van de favorieten van de Misters. Op naar deel zes!