Lowlands Love Stories – Lily Frank

In Lowlands Love Stories neemt Lily Frank je mee naar het festivalterrein van Lowlands. Dankzij vier korte verhalen die zich allemaal afspelen op en rond het festival leer je de verschillende personages kennen en waan je je, ondanks de huidige situatie, toch echt even op een festivalweide. In het eerste verhaal maak je kennis met toetsenist Ka en basgitarist Janus, waardoor je even een kijkje achter de schermen krijgt. Dore neemt je in verhaal twee mee naar het podium voor een optreden van haar favoriete band en ze komt de liefde van haar leven tegen. Ga in het derde verhaal backstage met zangeres Pandora en geniet nog een laatste keer van een echt optreden met de bijzondere Marlies.

Lily Frank deed inspiratie op op het festival Lowlands. Aangezien er dit jaar geen grote festivals kunnen doorgaan, biedt deze bundel de ideale ontspanning om je toch een beetje onder te dompelen in de sfeer van de festivals!

Niet alle verhalen in de bundel zijn even lang. Zo gaat Frank heel erg diep in op het verhaal van Dore (het tweede verhaal) en op dat van Pandora (in verhaal drie) en veel minder op het begin en slot van de bundel. Dit maakt dat je als lezer vooral wat vragen hebt bij dat begin en einde. Het eerste verhaal is bijzonder en ligt totaal niet in lijn met de andere verhalen uit de bundel. Daardoor krijg je als lezer een beetje en vervormd beeld over wat volgt.

Ik heb het meest genoten van verhaal twee en drie, misschien net omdat ze iets uitgebreider waren. Er was voldoende ruimte om de personages goed te leren kennen en ze een eigen karakter mee te geven. Daarnaast combineert Lily Frank een heel tof hoofdpersonage (Dore is echt een heel herkenbaar iemand) met spanning en actie én natuurlijk: liefde. Het is heerlijk om te zien hoe ze toeleeft naar het optreden van haar favoriete band en om haar creatieve kant naar boven te zien komen. Ook het verhaal van Pandora bevatte deze elementen en gaf een andere kijk op de feiten uit het vorige verhaal. Hierdoor kreeg je als lezer een zeer compleet beeld over hoe het er allemaal aan toe ging voor de andere personages in het tweede verhaal.

Lowlands Love Stories is een perfecte verhalenbundel voor iedereen die snakt naar een festivalzomer. Lily Frank zorgt met heerlijke personages, voldoende actie en de tussenkomst van de liefde voor verhalen die je doen wegdromen naar een zomer vol muziek. Ideale zomerlectuur!