Jij & ik

Jij & ik – Chloe Liese (Lore)

In Jij & ik van Chloe Liese duiken we mee in het leven van Ryder en Willa. Willa is voetbalster van haar team aan de universiteit. Doordat ze zo gefocust is op haar voetbalcarrière mist ze regelmatig eens een college. Ze spreekt de docent voor een heel zwaar vak aan en vraagt om lesnotities. Ze kan deze krijgen van een van haar klasgenoten, Ryder Bergman. Ryder is een heel ingetogen student. Met zijn lange blonde baard en een pet tot over zijn ogen getrokken is hij heel moeilijk te bereiken. Wanneer Willa hem probeert te benaderen negeert hij haar compleet. Wat een onbeschofte boer! Willa is er echt niet mee gediend en zo begint het vuur tussen hen aan te wakkeren. Per slot van rekening worden ze ook nog eens gekoppeld om een schoolopdracht samen te maken. Voor ze het weten zijn de twee echte frenemies en kunnen ze niet zonder elkaar een dag te plagen.

De cover van Jij & ik is gewoonweg prachtig! Heerlijk eenvoudig maar toch zit er heel veel achter. De kleuren zijn heel zacht wat heel mooi past bij de toch wel heftige gebeurtenissen in het boek. Onderaan het boek staat de tekst ‘Gelukkig in het spel – ongelukkig in de liefde?’ Dit slaat op hun heen en weer geplaag. Ook de titel kon Liese niet beter kiezen, heerlijk simpel en eenvoudig maar ook hier zit weer veel meer achter.

De personages hebben elk een heftige achtergrond die ze met zich meeslepen. Zowel Ryder als Willa hebben een manier gevonden om hier mee om te gaan en dit een plaats te geven in hun dagelijkse leven. Geen van beide hadden ze verwacht deze rugzak opnieuw te moeten openen en al helemaal niet om erover te hoeven praten.

Het boek is geweldig mooi geschreven, je leest uit zowel het perspectief van Ryder als van Willa. En ook aan het einde van het boek is er een klein deeltje over wat er een jaar later gebeurt. Dat vind ik altijd geweldig om nog net dat ietsje meer te mogen weten. De hoofdstukken lazen ontzettend vlot. Je vloog van de ene pagina naar de andere. Ik heb in dit boek heel vaak gedacht: nog één hoofdstuk en dan ga ik slapen en zo was ik er ineens drie verder.

Heb je zin om heerlijk weg te zwijmelen en te genieten van plagende frenemies, maar kan je ook wel het serieuzere appreciëren? Dan is dit boek iets voor jou! En ook een leuk extraatje is dat er nog een boek komt in deze reeks! Het volgende boek gaat over één van Ryder zijn broers, Ren. Ik kijk er alvast naar uit!