Jacht op het antiserum – Christine Charliers

Wanneer Esther haar zinnen heeft gezet op het antiserum dat haar leven weer normaal kan maken, is ze bereid tot het uiterste te gaan om het serum te pakken te krijgen. Op school kan ze haar aandacht er niet bijhouden, wordt ze onophoudelijk gepest door Sandra en krijgt ze het steeds moeilijker om haar wolveneigenschappen onder controle te houden. Maar soms komen de eigenschappen goed van pas. Zeker wanneer Esther en Jonathan te weten komen waar Alexander zich bevindt en hij is de enige die het antiserum kan maken…

Bij boek één had ik in het begin wat moeite om me aan te passen aan de schrijfstijl, maar dat ging bij dit boek een heel stuk vlotter. De spanning was meteen voelbaar, ik leefde erg met Esther mee en werd weer op slag verliefd op Jonathan. De auteur heeft heerlijke hoofdpersonages tot leven gewekt die perfect zijn om de lezer mee te nemen tijdens alle avonturen die ze meemaken. Net als in boek één blijf ik ook hier versteld staan van hoe gemakkelijk je als lezer meegaat in dit verhaal. Hoewel er heel wat fantasy-elementen in zijn verwerkt, heb ik geen enkele keer het gevoel dat het niet echt is of niet kan. En dat vind ik opnieuw een groot compliment waard.

Het enige wat me af en toe een beetje stoorde, is het puberale gezeur van Esther en Hector over klusjes die ze steeds weer moet doen als ze iets mispeuterd heeft. Op zich vind ik dit een goed element omdat Esther hierdoor als een geloofwaardig personage wordt neergezet en herkenbaar is bij het doelpubliek, maar omdat het zo vaak terugkomt doorheen het hele verhaal had ik het uiteindelijk wel een beetje gehad met de klusjes. De auteur heeft er wel voor gezorgd dat er nog meer thrillerelementen zijn verwekt in dit tweede boek in vergelijking met het eerste, waarover ik natuurlijk niet al te veel kan vertellen, maar ik vind het absoluut een meerwaarde omdat de spanning gedurende heel het boek voelbaar blijft en nergens volledig inzakt. Zo blijf je als lezer geboeid en wil je absoluut weten wat er gebeurt met Esther en Jonathan.

En ook dit boek heeft een geweldig mooie cover. Op deel één was ik al verliefd toen ik het boek zag en dat is hier net zo. Mooie kleur, mooie afwerking. Deze cover zorgt ervoor dat de verwachtingen voor deel drie heel erg hoog liggen. Hopelijk wordt een geweldig einde van deze tot nu toe heerlijke trilogie!