I kissed Shara Wheeler

I kissed Shara Wheeler – Casey McQuiston

One kiss is all it takes…

Chloe Green heeft maar één doel in haar leven: ze wil aan het einde van het schooljaar de kans krijgen om de afscheidsrede te houden. Ze werkt al jaren hard om de beste cijfers te halen en er is maar één iemand die tussen haar en de afscheidsrede instaat: Shara Wheeler. Prom queen en dochter van de directeur, maar ook voorbeeldig student en het lievelingetje van iedereen in het dorp. Wanneer Shara haar een maand voor de afscheidsrede plotseling zoent en daarna volledig van de aardbodem verdwijnt, begint Chloe te twijfelen. Zet ze door of gaat ze op zoek naar Shara zodat ze op een eerlijke manier kan winnen? Chloe vindt een roze postkaart, die het begin wordt van een zoektocht die alles verandert…

Ik was erg onder de indruk van Rood, wit en koningsblauw van Casey McQuiston en was heel blij dat ik snel in een nieuw boek van deze auteur verder kon. Ik had natuurlijk wel wat verwachtingen, maar I kissed Shara Wheeler is een volledig ander verhaal dan het vorige boek en kon me ook veel minder bekoren.

Het begin van het boek was zeker oké. Chloe Green is een verfrissend hoofdpersonage met een diverse achtergrond en seksuele voorkeur en ik kan diversiteit in boeken alleen maar toejuichen. Je maakt kennis met Chloe en haar vrienden en de plaats die Shara in haar leven stilaan maar zeker inneemt. Wanneer ze samen met Rory en Smith op zoek gaat naar de roze postkaarten, lijkt het verhaal een spannende wending te nemen en ben je als lezer zeer geïnteresseerd in waar Shara is en of ze haar gaan vinden. Maar in plaats van een goede zoektocht te krijgen, ontdek je een verhaal dat helemaal inzakt. De briefkaarten zijn in het begin boeiend en geven weinig prijs, waardoor alles mysterieus blijft, maar het blijft een herhaling van zichzelf en de drie komen vaak geen stap verder. Omdat het heel lang duurt en er tussen de brieven niets noemenswaardig gebeurt, raak je als lezer de interesse in het verhaal kwijt.

Naar het einde toe zitten er nog een paar mooie boodschappen in het verhaal, maar omdat je als lezer de voeling kwijt bent, komen ze niet zo sterk over als ze hadden kunnen zijn. Het is een heel groot verschil met Rood, wit en koningsblauw, dat mij wel kon raken op verschillende vlakken.

I kissed Shara Wheeler belooft veel, maar kan weinig verwachtingen waarmaken. Een fijn hoofdpersonage is het wel, maar Chloe kan in haar eentje het verhaal niet rechthouden. Naar het einde toe zitten er nog enkele mooie hoofdstukken in, maar McQuiston is de lezer daar eigenlijk al kwijt waardoor het niet zo hard meer binnenkomt. Een gemiste kans, dat zeker, want dit verhaal had wel potentieel.