Ho Ho Hopeloos verliefd

Ho-ho-hopeloos verliefd – Wendy De Liefde

Kato wordt net voor kerst gedumpt door haar vriend Gideon, maar haar leven staat pas echt op z’n kop als haar lieve opa Coos overlijdt. Aangezien kerst voor haar allesbehalve een hoogdag is én ze ook nog eens een brief van haar opa vindt die haar een duidelijke opdracht geeft, neemt ze een drastische beslissing en koopt ze halsoverkop een ticket naar Curaçao. Eenmaal daar gaat ze op zoek naar de jeugdliefde van haar opa die hij beschreef in de brief, maar ook haar leven neemt dankzij deze trip een heel andere wending.

Zowel de cover als de titel als het enthousiasme van de auteur op sociale media geven je het gevoel in een echt kerstboek te duiken als je dit boek gaat lezen. Daardoor had ik bepaalde verwachtingen, maar het is een heel ander verhaal dan je zou verwachten waardoor het niet helemaal was wat ik had verwacht en gehoopt. Eigenlijk is kerst niet eens een echt thema in het verhaal. Buiten dat het hoofdpersonage tijdens de kerstperiode haar thuisland ontvlucht en in Curaçao terechtkomt, is er niets wat er echt op wijst dat het kerst is. Het boek had zich naar mijn gevoel op elk ander moment kunnen afspelen en dat had weinig veranderd aan het verhaal. Jammer, want ik hoopte op een leuk kerstverhaal.

Als je het vorige boek van deze auteur hebt gelezen, herken je zonder twijfel hier ook de vlotte schrijfstijl van de auteur. In duidelijke taal vertelt ze het verhaal van Kato, met hier en daar wat humor en gevoelens die voelbaar zijn vanop het papier. Dat maakt dat het verhaal vlot leest. Het is natuurlijk ook geen dik boek, ik denk dat we eerder kunnen spreken van een novelle, maar dat in combinatie met de vlotte vertelstijl maakt dat je door het verhaal vliegt.

Ik ben blij dat ik eerst het andere boek van De Liefde heb gelezen en niet ben gestart met deze. Het voelt allemaal niet erg origineel, ik miste een echte kerstvibe, maar het was leuk voor tussendoor. Toch hoop ik dat de auteur aan een nieuw boek werkt want ik denk dat er nog leuke verhalen uit haar pen zullen vloeien. Dit was voor mij geen absolute hoogvlieger, het was te vlak en te weinig origineel, maar ik blijf deze auteur volgen. Niet meteen een op-en-top kerstboek, maar leuk als je iets fijns zoekt voor tussendoor!