Hij – Hannah Hill (Lore)

Hij

In Hij van Hannah Hill maken we kennis met Alex en Lia. Alex is een reisleider en een echte Don Juan. Nu hij eindelijk is kunnen loskomen van een leven waar alles voor hem vastgelegd was wil hij maar één ding in zijn leven: genieten. Alex genoot dag in dag uit en versierde elke vrouw die hij tegenkwam, tot hij Lia ontmoette. Lia is een nieuwe reisleider die hun team voor de komende drie maanden kwam versterken. Lia is op wereldreis voor één jaar en probeert in het jaar van vrijheid te genieten en zichzelf weer terug te vinden. Helaas vond ze niet zichzelf, maar Alex, de man die alles heeft waar ze ooit van zou durven dromen maar nooit zal kunnen hebben…

De cover verraadt al een tipje van de sluier. In het boek zullen de twee hoofdpersonages heel wat mee maken. De cover zelf toont al een deel van de sensatie die tussen Alex en Lia zal spelen. De korte inhoud vond ik heel raadselachtig waardoor het boek me niet echt aantrok van de eerste tel. Na de korte inhoud een paar keer te lezen en hem wat proberen te ontcijferen en dan die prachtige cover erbij heeft me overstag doen gaan.

Het boek las erg vlot en sleepte je mee van hoofdstuk tot hoofdstuk. De personages waren voor mij soms wat raadselachtig. Er werd een stukje van het verleden meegegeven, net voldoende om het verhaal te kunnen volgen. Ik had graag wat meer te weten gekomen over Alex en Lia hun achtergrond. Maar ook dit zorgt weer dat je verder leest om nog meer te weten te komen en de kleine tips tussen de lijnen te vinden.

Persoonlijk vond ik het einde heel teleurstellend. Ik heb het boek neergelegd en zei luidop; ’En nu? Wat komt er nu dan?’. Gelukkig stelde Valerie me al snel gerust dat er een deel twee was en dat ben ik gelijk beginnen verslinden.