Het reddingsteam – Rosalie de Jong (Véronique)

In het magische woud wonen elfjes, draken en eenhoorns. Fantasierijke figuren die gepaard gaan met heel wat toverkunst. Maar wat gebeurt er als zij in nood zijn? Wie gaat hen helpen? Maak kennis met de meiden van het reddingsteam want zij staan altijd klaar om hen uit de nood te helpen. Er is geen enkel avontuur of obstakel dat ze uit de weg gaan. De ene heeft natuurlijk wat meer lef dan de andere, maar samen vullen ze elkaar goed aan. Ga snel het verhaal van het reddingsteam lezen zodat ook jij hen leert kennen.

Ik heb enorm genoten van de korte verhaaltjes die Rosalie in haar boek over het reddingsteam geschreven heeft. Ieder hoofdstuk is apart te lezen, dus ideaal om voor te lezen voor het slapengaan. De beschrijvingen die Rosalie gebruikt, laten kinderen toe om hun verbeelding helemaal te doen spreken. Hierdoor zullen heel wat kinderen in hun dromen het verhaal verder beleven of er zullen nieuwe avonturen tijdens de nacht ontstaan.

Door de verscheidene karaktertrekken van de meisjes is er zeker wel eentje waar men zich aan zal kunnen spiegelen. Omdat ieder lid van het team wel een rol krijgt bij de verschillende reddingsacties leer je hen ook beter kennen. De verscheidenheid van de magische figuren is ook goed gekozen. Het zijn personages die sowieso elk kinderhart sneller doen slaan en waar ze naar opkijken of die hun verbeelding op hol laat slaan.

Alle hoofdstukken vormen ook samen een mooi geheel die ons laten kennismaken met een prachtig team waar ik wel meer avonturen zou willen van lezen. Voor beginnende lezers zijn sommige woorden misschien nog wat te lang en te moeilijk om alleen te lezen, maar met twee moet hen dat wel lukken.

Ik zou graag aan Rosalie vragen of het haar bedoeling was om enkel dit verhaal te vertellen of dat er ook nog een vervolg komt. Want het enige wat ik mis zijn een hardcover en tekeningen. Die zouden voor de jonge lezertjes een mooie aanvulling zijn. Er zit zeker potentieel in om hier een mooie kinderserie van te maken. Ik ben dan ook superblij dat ik deze mocht lezen.

Ik ben er ook zeker van dat met een beetje elfenstof ook menig kinderhartje zich zou laten omtoveren in een elfje. Heel wat kinderen zullen heel jaloers zijn, dat zij geen deel kunnen uitmaken van dit team.