Geluk bij een ongeluk

Geluk bij een ongeluk – Vi Keeland (Lore)

Geluk bij een ongeluk gaat over Rachel die op een bewuste avond dacht haar vriendin Ava te verdedigen. Ze zag de knappe man die Ava beschreef als de bewuste klootzak die zich voordeed als perfecte vriendje, maar een getrouwde man bleek te zijn. Ze ziet hem staan aan de toiletten in het cafe waar ze werkt en liet al haar woede op de man los. Meneer de klootzak reageerde wel heel anders dan ze had verwacht. Hij lachte haar toe en vroeg of hij haar niet ergens van kende, wat een lef! Wanneer ze Ava terugvindt, komt Rachel te weten dat ze zich vergist heeft en de verkeerde man op zijn plaats heeft gezet. Ze vlucht snel met Ava het café uit maar ook op de uitweg ontsnapt ze niet aan de schaamte want ze komt de man alweer tegen. De volgende ochtend heeft Rachel een spannende dag. Ze start een nieuwe job, ze begint als onderwijsassistent. Wanneer ze te laat het college inloopt, bekruipt de schaamte haar opnieuw. Haar nieuwe baas is de enorm knappe man die ze gisteren uitschold, dat belooft nog een spannend avontuur te worden…

De cover is uiteraard heel duidelijk, de knappe professor waar Rachel tegen uitvloog staat er op. Het is een mooie cover maar verklapt niet erg veel van het verhaal. Ook bij de titel is dit het geval. Nu ik terugkijk op het verhaal begrijp ik de titel wel, maar ook deze geeft niet veel mee over de eventuele inhoud of een hint waar het verhaal over zou kunnen gaan.

Het boek lezen we uit zowel het perspectief van Rachel als van de knappe professor, Caine. Dit maakt het aangenaam om te lezen omdat we zo kunnen meerkuipen in de hoofden van beide hoofdpersonages. Ik vind het altijd leuk het verhaal van beide kanten te kunnen leren kennen omdat ik vind dat je zo meer connectie krijgt met de personages en alle gevoelens en emoties ook veel beter binnenkomen.

Beide personages hebben een heftig verleden achter de rug en ook dit krijgen we goed mee. Er worden heel harde en heftige onderwerpen aangehaald in het boek waardoor je toch wel even stilstaat bij deze gebeurtenissen. Het komt toch wel hard binnen dat dit soort dingen nog steeds gebeuren.

Geluk bij een ongeluk is een boek dat je doet verbazen op alle mogelijke manieren. Keeland kan heel uiteenlopende onderwerpen zo mooi samenbinden tot een mooi geheel. Ondanks dat dit boek heel heftige onderwerpen bevat, zijn er ook de te verwachte steamy scenes en de overvloed aan emoties die niet kunnen ontbreken in deze mooie roman.