Een teckel in Prada

Een teckel in Prada – Stefanie London

Isla Thompson heeft een droombaan: ze werkt als social media-consultant met bekende mensen, zoals actrices. Maar haar droom verandert al snel in een nachtmerrie als ze per ongeluk een livestream maakt tijdens een interview met een bekende actrice. Ze verliest haar baan en van het ene op het andere moment staat ze overal op de zwarte lijst. Omdat ze dringend geld nodig heeft om voor haar zus en zichzelf te kunnen zorgen, is ze bereid bijna elke job aan te nemen als dat betekent dat ze betaald wordt. Zo ontmoet ze Theo en vooral Camilla, een verwende teckel met een overvolle agenda en speeldates. Beautybehandelingen, huisdierenpsychologen… Je kan het zo gek niet bedenken of het maakt deel uit van Camilla’s agenda. Theo, het baasje, daarentegen staat bekend als de kluizenaar van Fifth Avenue, maar dat vindt Isla prima. Het gaat haar tenslotte om het hebben van een baan en loon. Maar Theo blijkt veel leuker te zijn dat ze had gedacht…

Ik had niet bijzonder veel verwachtingen bij dit boek, maar de cover en de titel spraken me meteen aan. Teckels zijn sowieso een goede zet en vanuit de korte inhoud kreeg ik het idee dat het een humoristische feelgood zou zijn. Dat was absoluut het geval en ik kan nu al niet wachten om meer van deze auteur te gaan lezen!

Isla’s job is niet meteen mainstream, maar door haar ontslag is ze vanaf de start van het verhaal wel meteen heel menselijk. Je krijgt een duidelijke kijk in haar hoofd en ideeën, zoals het belang van haar zus en de zorgen voor haar, haar angst om zonder baan en geld komen te zitten, haar zoektocht naar een nieuwe job… London beschrijft heel duidelijk hoe Isla denkt en hoe ze zich voelt, waardoor je je als lezer meteen aan haar hecht.

Vanaf het moment dat je als lezer kennismaakt met Camilla kan je niet anders dan beseffen dat je regelmatig met een grote glimlach op je gezicht zit te lezen. Hoewel het verhaal af en toe misschien net een beetje over the top is, is het hilarisch om te zien wat voor divagedrag Camilla laat zien en hoe Isla en Theo hun eigen manieren hebben om hiermee om te gaan. Voeg hier nog een vleugje chemie en aantrekkingskracht aan toe tussen Isla en Theo zelf en je krijgt een geweldige feelgood die wat mij betreft heel wat aandacht en lovende woorden verdient!

Een tecken in Prada is de perfecte feelgood voor iedereen die houdt van honden, romantiek en een goede dosis humor. Perfect om even de wereld om je heen te vergeten en te duiken in het leven van de bijzondere Camilla. Plezier gegarandeerd!