De bloesemboom vol dromen

De bloesemboom vol dromen – Holly Martin

Indigo is zo goed als blut als ze ontdekt dat ze zwanger is. Twee maanden geleden had ze de nacht van haar leven met River, maar die heeft zo nooit meer gehoord nadat ze de ochtend erna wegsloop en geen bericht achterliet. Omdat ze vindt dat hij het recht heeft te weten dat hij vader wordt, staat ze uiteindelijk toch bij hem op de stoep, en hij is even aantrekkelijk als toen. Hij is eigenaar van een vakantiepark waar boomhutten worden verhuurd en dat doet hij samen met zijn broers. River lijkt haar niet te herkennen, dus besluit Indigo de zwangerschap voorlopig voor hem te verbergen, maar wel de baan aan te nemen die River haar aanbied op het domein. Op die manier kan ze hem hopelijk beter leren kennen, voor ze hem het geheim voor de voeten werpt. Al weet River misschien meer dan Indigo denkt…

Holly Martin heeft al heel wat feelgoodverhalen geschreven, die ook zijn vertaald, maar voor mij was dit de eerste kennismaking met deze auteur. Ik kan zeggen dat het smaakt naar meer en dat ik nu al zin heb in deel twee en drie in de Wishing Wood-serie, die over de broers van River gaan.

De bloesemboom vol dromen is op en top feelgood. Aan het begin maak je kennis met Indigo en haar vriendinnen, die allemaal hun eigen karakter hebben en ook niet allemaal even sympathiek zijn, maar die verscheidenheid is wel leuk. Indigo is een heel fijn personage om te volgen. Ze is erg zachtaardig, maar weet wel van aanpakken en vecht vanaf het begin van het verhaal voor een goede toekomst voor haar toekomstige kindje.

Martin wisselt van perspectief en laat ook River aan het woord. Hij is een verlegen man met een moeilijke jeugd en dat vertaalt zich in een moeilijke hechting die ook Indigo voelt. Gelukkig zijn de broers er ook en die durven de randen wat meer kleur te geven en Rivers onzekerheid soms tegen te spreken waardoor je voelt dat er veel meer is dan River zelf laat zien. Hierdoor krijgen de personages veel meer diepgang dan in de standaard roman. Het enige dat ik jammer vond is hoe River ontdekt dat Indigo zwanger is. Dat had naar mijn gevoel op een andere manier kunnen gebeuren, die misschien ook iets minder geforceerd had aangevoeld dan, maar los daarvan was het een heerlijk verhaal.

De bloesemboom vol dromen is mijn eerste Holly Martin, maar zeker niet mijn laatste! Ze heeft een vlotte schrijfstijl waardoor je doorheen het verhaal vliegt en heeft personages waar je vanaf de start mee meeleeft. Op en top feelgood, met de nodige voorspelbaarheid, maar die je hartverwarmend achterlaat.