Anticonceptiebijbel

De anticonceptiebijbel – LotteLust & Laura Hiddinga

Heb je nog geen behoefte aan een kindje of zoek je een manier om alle struggles met je maandelijkse female issues te verminderen? Dan ben je misschien bezig met de zoektocht naar een anticonceptiemethode die bij jou past. Iedereen kent wellicht het mannencondoom en de (combinatie)pil, maar misschien passen deze methodes niet helemaal bij wat je zoekt. Gelukkig is er De Anticonceptiebijbel, die een volledig overzicht biedt met alle anticonceptiemiddelen, hun voor- en nadelen en getuigenissen van gebruikers.

Ik neem zelf al jaren de combinatiepil en eigenlijk heb ik er nooit echt bij stilgestaan dat er zoveel verschillende anticonceptiemethodes bestaan! Dankzij dit boek kan iedereen een methode vinden die bij hem/haar past. Het boek is vooral gericht op cis vrouwen (en cis mannen), maar er wordt ook een hoofdstuk voorzien voor transgenders zodat echt iedereen met dit boek iets kan.

Het boek is opgesplitst in een aantal grote delen. In het eerste deel wordt de geschiedenis van anticonceptie uitgelegd; hoe het ontstond en evolueerde. Daarna worden alle methodes uitgebreid besproken: wat is het, wat kost het, wat is het risico, wat zijn mogelijke voor- en nadelen en wat vinden andere gebruikers ervan. Er is bewust gekozen voor telkens twee getuigenissen: altijd een positieve en een negatieve. Op die manier heb je nooit het gevoel dat de makers van het boek je in een bepaalde richting duwen, maar zie je telkens dat het voor iedereen anders is. Dat is een boodschap die sterk wordt benadrukt: probeer het vooral zelf, want iedereen reageert anders en heeft anderen noden. Dus experimenteer tot je een anticonceptiemiddel vindt dat bij je past (maar let op, natuurlijk). Als laatste deel vind je ook nog informatie over wat te doen als je toch zwanger bent geraakt, hoe je kan overstappen of kan stoppen met anticonceptie. Op die manier is de cirkel volledig rond en heb je van a tot z alle informatie die je nodig hebt als je iets wil weten of bijleren over anticonceptie.

De Anticonceptiebijbel is wellicht een van de meest complete gidsen op het gebied van anticonceptie. Verschillende methodes, voor- en nadelen, getuigenissen… Het boek bevat alles wat je nodig hebt als je voor het eerst een keuze moet/wil maken, wil wisselen tussen methodes of wil stoppen. Perfect dus om het zoekwerk te beperken!