Christmas Crush

Christmas Crush – Sandra J. Paul (Blogtour)

Christmas Crush is het romantische vervolg op Sugar Rush. Ook in dit boek mogen we weer even meekijken in het leven van Leon en Manon. Manon is een ex-procureur die gekozen heeft om de jeugd wat van haar ervaring te leren en te gaan les geven. Manon en Leon wonen intussen zo goed als samen. Wat er voor zorgt dat het spannende onderwerp ‘de toekomst’ op tafel belandt. Willen ze kinderen? Gaan ze officieel samenwonen? Gaat hen dit allemaal lukken? Daar heeft Manon de perfecte oplossing voor. Wat is er nu beter dan samen een hond nemen om te weten of ze wel voor een ander klein mensje kunnen zorgen?

Christmas Crush speelt zich af rond de feestdagen en de gebeurtenissen hebben allemaal een heerlijke kersttint, uiteraard was er geen betere titel voor dit boek. En uiteraard past ook de cover perfect in het thema. Je krijgt meteen zin om je kerstboom op te gaan zetten.

Het boek is zoals het eerste deel geen lang verhaal, maar wel geweldig vlot geschreven. Je vliegt er zo doorheen. De hoofdstukken zijn niet te lang waardoor je goed kan volgen. Het boek heeft geen echte epiloog, maar de laatste twee hoofdstukken geven je wel al een kleine tijdsprong waardoor we al een stukje meekrijgen over de toekomst van Leon en Manon. Ik hou enorm van epilogen omdat ik ook bij dit boek geen genoeg kan krijgen van het verhaal en was dus aangenaam verrast dat er toch een voorproefje was.

In het boek worden realistische onderwerpen aangehaald waar vele mensen zich wel in kunnen vinden. Iedereen stelt zich wel eens de vraag wat de volgende stap is en of ze het wel aan kunnen, wat het boek realistisch maakt. En bijna elk baasje van zowel kat als hond sukkelt al eens met tijd tekort waardoor men iets vergeet en de hond iets in zijn bek heeft dat hij niet zou mogen. Ik ben zo toch al vaak thuis gekomen. Perfect herkenbaar dus!

Zoals je wel kan lezen was ik echte fan van dit vervolg op Sugar Rush. Het is geen verplichting om het eerste boek gelezen te hebben om in dit verhaal te kunnen volgen. Je gaat wel iets beter mee zijn met de achtergrond wanneer je dit wel doet maar het hoeft niet. Het is uiteraard wel een aanrader en aangezien het beide geen lange verhalen zijn zou ik zeggen: ga er gewoon voor en geniet er van!