Boyfriend Material – Alexis Hall (Blogtour)

Je zou denken dat beroemd zijn zo z’n voordelen heeft, maar daar denkt Luc O’Donnell anders over. Hij heeft er namelijk niet zelf voor gekozen, maar als je ouders bekende zangers zijn, kan het moeilijk anders. De pers heeft het op hem gemunt en er verschijnen regelmatige niet zo flatterende foto’s op het internet. Zijn negatieve imago leidt ertoe dat hij op het punt staat zijn baan te verliezen en om dat te voorkomen gaat hij op zoek naar een vriendje dat zijn imago kan opkrikken. Zo komt hij bij Oliver terecht: advocaat, verzorgd en altijd netjes gekleed, maar vooral zonder slecht imago. Het perfecte boyfriend material waar Luc naar zocht. Ze beslissen elkaars nepvriendje te spelen zolang dat nodig is, maar hoelang kunnen ze de neprelatie volhouden?

Wat een heerlijk boek is Boyfriend Material! Ik moet toegeven dat er heel wat LGBTQ+-boeken op mijn TBR staan, maar dat ik er eigenlijk nog amper gelezen heb… Dit boek was alleszins een geweldige start!

Luc O’Donnell is in sommige opzichten misschien niet heel erg herkenbaar, aangezien zijn ouders beroemde mensen zijn en de paparazzi hem in het oog houden (wat hopelijk niet al te veel lezers herkennen), maar toch ervaar je als lezer zijn verhaal, zijn emoties en gedachten levensecht. Hoe ongeschikt hij zich voelt bij iemand als Oliver, wat voor twijfels dat in hem teweegbrengt… Het wordt door Hall zo ongelooflijk realistisch op papier gezet, dat je wel volledig moet meegaan in het hoofdpersonage. Daarnaast is de match tussen Oliver en Luc zo mooi gekozen. Ze zijn heel verschillend, op bijna alle gebieden, maar toch maakt dat dat ze elkaar zo goed aanvullen en aanvoelen. Waar Luc zich soms te min voelt, durft Oliver hem bevestigen in wie hij is en de manier waarop emoties binnen al deze thematieken een plaats krijgt, is meer dan een applausje waard.

Naast alle emoties is er ook heel veel ruimte voor humor. Luc is heerlijk sarcastisch en de mopjes die hij maakt met Oliver, voornamelijk als ze berichtjes uitwisselen, toveren meermaals een lach op het gezicht van de lezer. Hiermee toont Hall ook aan dat hij de balans tussen drama, actie en in emoties perfect weet te bewaren. Er zit natuurlijk een heerlijke portie drama in dit boek, dat kan ook niet anders met deze verhaallijn van nepvriendjes, maar toch blijft het luchtig en grappig. Hierdoor vlieg je door het verhaal heen. Ik vond het verschrikkelijk om afscheid te moeten nemen van Oliver en Luc na dit boek.

Boyfriend Material geeft je all the feels: heerlijk lachen met de humor van Luc en de inside jokes van Luc en Oliver, een traantje wegpinken bij de littekens uit hun verleden en met een lach op je gezicht genieten van het verhaal van deze twee bijzondere personages. Dit boek heeft het allemaal!