Begin Again – Mona Kasten (Robin)

Begin again

Begin again is het debuutboek van Mona Kasten. Ik kan je al vertellen: die naam zal je nog vaak horen vanaf nu!

Allie is vastberaden om haar thuis achter zich te laten. Met een complete nieuwe look begint ze aan haar nieuw avontuur: college! Maar eerst moet ze nog een verblijf weten te vinden. Na enkele verontrustende huisbezoeken, stoot ze op Kaden. Kaden is op zoek naar een huisgenoot, maar wanneer hij merkt dat Allie op en top vrouw is, stuurt hij haar de deur uit (euhm, 2020 hallo? Vrouwen en mannen kunnen tegenwoordig samenleven). Maar nog voordat ze haar schoenen aankrijgt, krabbelt hij terug. Hij heeft het geld nodig dus besluit dat ze mag blijven, op één voorwaarde: er zijn regels.

1. Niet praten over vrouwenproblemen
  2. Absolute stilte als hij iemand in huis heeft
  3. Elk fysiek contact is uitgesloten

Ondanks dat ze dit allemaal flauwekul vindt, neem Allie zich voor om zich aan de regels te houden. Ze wilt tenslotte haar nieuw avontuur goed starten. Al snel vindt ze haar weg in college. Ze ontmoet Dawn van wie ze onmiddellijk onafscheidelijk is. Ze heeft de tijd van haar leven. Wonder boven wonder beginnen ook zij en Kaden naar elkaar toe te groeien. Maar al snel blijkt dat ze beiden een verleden hebben dat ze liever verborgen houden. Toch beslist hun verleden om terug op te dagen…

Hij bepaalt de regels, zij verbreekt ze allemaal.

Of ze de regels verbreken, verklap ik nog niet. Maar wat ik wel al kan zeggen is: wauw. In het begin zou ik het verhaal omschrijven hebben als ‘mierzoet’. Een goed liefdesverhaal met een dosis voorspelbaarheid, in de positieve zin. Je kon het boek wegleggen om daarna makkelijk terug de draad op te pikken. Maar al snel werd ik teruggeroepen op die mening. Telkens wanneer ik op het punt stond om het boek weg te leggen, gebeurde er iets wat ik niet zag aankomen. “Nog één hoofdstuk”, zei ik telkens tegen mezelf.

Het boek is een rollercoaster van emoties. Als lezer ben je de luidste cheerleader van Kaden en Allie. Maar ook de geheimen uit hun verleden brengen je naar het puntje van je stoel. Het verhaal van Kaden en Allie is er één dat het verdiende om verteld te worden. Mona Kasten zorgt voor een mooi evenwicht tussen de romantiek en het drama. Het is een licht romantisch verhaal met een snuifje drama! Ondanks dat er toch wel een zwaar onderwerp wordt aangehaald, slaagt Kasten erin om een boek te maken dat je een goed gevoel geeft. al had ik wel wat meer passie en diepgang verwacht, maar dat neemt niet weg dat ik genoten heb van het boek!

Wat ook in de kijker gezet mag worden is dat vriendschap in dit boek sterk wordt vertegenwoordigd. Of Allie en Kaden het nu halen of niet, je weet dat ze het wel overleeft door de sterke personages die zich rondom haar bevinden.