Alles is chill

Alles is chill – Stine Jensen (Véronique)

Alles is chill

Kan jij hulp gebruiken om je te ontspannen? Heb je moeite om je ademhaling onder controle te houden bij ongemakkelijke situaties? Heb je concentratieproblemen? Of denk je nu en dan dat anderen het niet altijd goed met jou menen? Wil je een antwoord of extra hulp bij één van deze vragen? Zoek dan gerust hulp in deze hardcover van Stine Jensen. Ik denk dat je veel antwoorden zal kunnen terugvinden. Want wie wil er nu niet chill door het leven gaan?

Met een titel Alles is chill en de mindfulness die je hier rond voelt door de tekeningen op de kaft, weet Stine Jensen weer een prachtig exemplaar uit haar filosofische toverhoed te toveren.

Ze gaat aan de hand van vragen, oefeningen, extra uitleg en doe-opdrachten Alles is chill gewoon meer kracht geven. Iedereen kan gebaad zijn met dit boek. Het is een hardcover die je gewoon op een plaatsje kwijt kan zodat iedereen de mogelijkheid heeft om hem in handen te nemen. Je kan kan hem in de klas gebruiken als kennismaking en duidelijk maken hoe je het boek gebruikt. Kinderen kunnen dit dan zonder hulp lezen als zij daar nood aan hebben.

De zachte kleuren en illustraties op de cover maken je al rustig van zodra je het boek in je handen neemt, ook binnenin krijg je dezelfde lay-out. De variaties in de opbouw maken dat het boek je op geen enkel moment gaat vervelen. Ik ben sowieso fan van de boeken van Stine, maar hier heeft ze duidelijk haar pijlen naar de kinderen geschoten. Veel kinderen zitten tegenwoordig wat minder goed in hun vel. En als een boek zoals deze hen kan helpen bij enkele van hun vragen die ze hebben, dan kan dit alleen maar gepromoot worden.

Eenmaal je doorheen het boek bent, zullen de verschillende hoofdstukken waar onder ademen, bewegen en positief denken voor jou geen geheimen meer hebben. Aan de hand van oefeningen en diverse tips rond bewegen en positief denken, zal je het effect wel voelen. Als jij je hart open zet en weet en voelt dat je er best mag zijn, dat je fouten mag maken want dat niemand perfect is, dan heb je reeds een goeie stap in de chille richting gezet.