Zolang je van me houdt – Suzanne van Bilderbeek (Blogtour)

Sasha en Daniel zijn friends with benefits. Al wordt het steeds moeilijker. Sasha vindt Daniel namelijk geweldig, houdt van zijn gezelschap en hoopt stiekem op iets meer. Sasha probeert de hele friends with benefits koelbloedig te ondergaan, maar het wordt hen niet gemakkelijk gemaakt. Zowel haar eigen als Daniels verleden loeren om de hoek en ook de mensen in hun omgeving maken het hen niet gemakkelijk. Hoe ga je om met een verlies dat je niet kan verwerken? En wat doe je met een verschrikkelijke ex? Wat houdt liefde in, wanneer het lastig te begrijpen is?

Suzanne van Bilderbeek kan je kennen van Instagram en haar werk als proeflezer en corrector. Zolang je van me houdt is haar debuut en is meteen een heerlijke New Adult en schot in de roos!

Het verhaal kent in het begin een trage start. Net als de achterflap is alles een beetje vaag en heb je als lezer tijd nodig om kennis te maken met Sasha en Daniel, maar ook met alle andere personages. Desondanks zorgt de vlotte schrijfstijl van de auteur ervoor dat je door het verhaal vliegt en voor je het weet ook meteen heel wat pagina’s hebt gelezen. Dat komt het boek zeker ten goede want ondanks de trage start, zit je zo toch nog snel in het verhaal.

Vanaf de allereerste pagina sloot ik Sasha en Daniel in mijn hart. Hoewel Daniel misschien overkomt als een hufter, zorgt het tweevoudige vertelperspectief ervoor dat je ook in zijn hoofd kan kijken en dat is een enorme meerwaarde! Zo leer je meteen zijn zachte en kwetsbare kant kennen en dat maakt dat deze New Adult veel meer diepgang heeft dan het gemiddelde boek in dit genre. Al mijn lof voor de auteur!

Hoewel er de nodige drama aan te pas komt en de problemen zich blijven opstapelen, blijven beide hoofdpersonages sympathiek en verveelt het verhaal niet. Misschien zijn sommige plottwists een beetje voorspelbaar, maar het stoort hier niet. Dankzij de sympathieke nevenpersonages, die ook af en toe op de voorgrond komen, en de chemie en interactie tussen de hoofdpersonages blijft het verhaal onder je huid zitten.

Suzanne van Bilderbeek heeft met Zolang je van me houdt heel breekbare personages neergezet die de lezer niet zullen loslaten. Hoewel het verhaal een beetje traag op gang komt en misschien wat clichés bevat, maakt de vlotte schrijfstijl bijna alles goed en vlieg je door het verhaal. Sasha en Daniel vervelen geen seconde, kruipen in je hoofd en blijven hangen. Ik kijk reikhalzend uit naar deel twee want ik wil zo graag weten hoe het verder gaat! Zolang je van me houdt is een perfecte leestip voor liefhebbers van New Adult.