Winter in de B&B

Winter in de B&B – Kaat De Kock (blogtour)

Winter in de B&B

Kaat De Kock is geen onbekende in de boekenwereld. Ondertussen zijn er niet alleen young adults (Selfie, Niets om het lijf en Wie denk je wel dat je bent?) van haar hand verschenen bij Clavis, maar zijn er ook jeugdboeken (Help, ik ben verliefd) en feelgoods bij Horizon en nu is er ook een eerste feelgood bij Hamley Books: Winter in de B&B. Tijd om ook dat boek te lezen!

Hanne is een twintiger, in de fleur van haar leven, maar toch niet helemaal gelukkig. Ze heeft een hekel aan haar job, woont in een te klein appartement…  Alles verandert wanneer ze te horen krijgt dat ze een vakantiehuis in de Ardennen erft! Dat ‘vakantiehuis’ is niet gewoon een huisje, maar een heuse villa, inclusief een enorme tuin. Haar moeder komt met een geweldig idee op de proppen: ze kunnen met z’n tweeën een B&B gaan runnen in de Ardennen. Helaas ziet niet iedereen in de buurt hen daar graag komen… Kan Hanne haar droom verwezenlijken?

Lezers die de blog een beetje volgen, weten dat ik fan ben van Kaat De Kock. Zowel haar YA- als jeugdboeken konden me al bekoren en ook haar twee feelgoods vond ik leuk om te lezen. Dat Winter in de B&B het eerste deel in een reeks is, maakt het alleen maar leuker!

De vlotte schrijfstijl die in alle andere boeken terug te vinden is, is ook in dit nieuwe boek te vinden. De auteur kiest voor een heel normaal plot, met gewone mensen, waardoor het verhaal heel bij de lezer blijft staan. De personages, en zeker hoofdpersonage Hanne, is heel realistisch en elke twintiger zal zich in haar herkennen: de onzekerheden, de levensvragen… Iedereen komt dat stadium in zijn leven wel eens tegen. Door de vlotte schrijfstijl en de eenvoud van het verhaal is het een boek dat enorm snel wegleest en waar je heerlijk van kan genieten, zeker bij de steeds kouder wordende dagen.

Het is misschien voor de hand liggend, maar kijk die cover eens! Het boek nodigt op die manier meteen uit tot lezen en doet me al verlangen naar sneeuw en kerst.

Winter in de B&B is het perfecte feelgoodboek voor het najaar: boordevol winter, fijne personages en een B&B, maar bovenal romantiek en liefde! Geniet van het hartverwarmende verhaal van Hanne en vergeet even de wereld om je heen. Dan kan je net als ik alvast uitkijken naar boek twee!