Wedden dat ik blijf

Wedden dat ik blijf – Marijke Vos (Lore)

Wedden dat ik blijf gaat over Debby dat samen met haar zus besloten heeft een geweldig avontuur aan te gaan. Ze zoeken een huis dat hen aanstaat ongeacht de bestemming, wie het eerst een huis heeft daar moet de andere zus in de buurt ook iets zoeken zodat ze toch samen blijven. Hilde is als eerste volledig verkocht aan een oude apotheek en ook niet veel later vind Debby haar prachtige boerderij. Die boerderij heeft echter nog heel wat opknapwerk voor haar in petto, gelukkig is er in het leuke dorpje altijd wel iemand die even wil helpen. Ze vraagt iedereen die wat uurtjes vrij heeft en zin om wat bij te verdienen te hulp. Zo is ze al snel mooi op weg om haar ultieme droom te verwezenlijken, een alpacaboerderij! Zoals te verwachten was loopt niet alles van de eerste keer van een leien dakje, een erg bazige supermarkteigenaar, een vreemde alpacafokker en wat rare dorpsbewoners zorgen ervoor dat het een erg bijzonder avontuur wordt. Gelukkig is er ook nog de enorm knappe dierenarts en zijn lekkere kontje die Debby’s dag weten op te fleuren.

Wedden dat ik blijf heeft een fantastische cover, je voelt de romantische boerderijsfeer zo van het boek af stralen. De romantische lichtjes, de schattige alpaca’s en het koppeltje op de voorkant met de boerderij er naast zorgen voor een geweldige cover! Ook de titel is perfect voor het boek. Debby wisselt nog al graag af van job en is best wispelturig, ze duikt van het ene avontuur in het andere. Met de verhuisplannen naar het Brabantse platteland denkt ze haar nieuwe thuis voorgoed te hebben gekozen. Wedden dat ze daar zal blijven?

Wat een boek! Wat een fantastisch, geweldig boek is dit! Ik heb er gewoon geen woorden voor! Ik geloof dat dit boek mijn favoriet is van 2021. Wedden dat ik blijft is geweldig geschreven, de schrijfstijl is zo vlot dat het lijkt of de auteur je een romantisch verhaal aan het voorlezen is en jij aan het genieten bent en het ondertussen allemaal meebeleeft.

De personages zijn heel aangenaam en ook allemaal realistisch, iedereen heeft wel een beste vriendin als Hilde of het nu je zus is of niet. Ook iedereen heeft in zijn buurt wel een knorrepot rondlopen zoals de alpacafokker en ook vele zullen een Yvonne in zijn of haar buurt hebben rondlopen die zich graag met alles moeit en van een mug een olifant maakt.

Het boek zit boordevol leuke details die het lezen nog aangenamer maken, hier en daar een tintje humor dat je mee giechelt achter het boek. Of een zinnetje Engels waar het perfect past, omdat het soms gewoon veel beter klinkt in het Engels, am I right?

Wat het boek ook heel mooi maakt is de hechte familieband tussen Hilde en haar gezin en Debby. De kinderen van Hilde zijn dol op hun tante Debby en ook de band tussen Debby en haar zus Hilde is erg sterk. Ook met hun mama hebben de twee zussen een goede band. Het is mooi om te lezen hoe ze er steeds voor elkaar zijn en hoe ze samen elkaars zotte keuzes ondersteunen maar ook in twijfel durven trekken.

Zoals je ongetwijfeld wel al door hebt ben ik helemaal weg van dit verhaal. Wedden dat ik blijf is een fantastisch boek! Het is een boek dat geschikt is voor elk moment, maar wees gewaarschuwd en hou een paar daagjes vrij want dit is een boek dat je niet kan wegleggen. Ik heb heel vaak niet willen stoppen met lezen omdat ik nog meer van het verhaal wou weten maar langs de andere kant wou ik trager gaan lezen zodat ik langer van het verhaal kon gaan genieten.

Als je nog geen boek op je nieuwjaarslijstje hebt staan, dan is Wedden dat ik blijf jou nummer één. Ik kan je alvast met een gerust hart verzekeren dat je er geen spijt van zal hebben!