Wat ik wil voor kerst

Wat ik wil voor kerst – Catherine Walsh

Molly en Andrew zien elkaar één keer per jaar: als ze samen het vliegtuig opstappen om elk hun families te gaan bezoeken voor de feestdagen. Molly heeft niks met kerst, Andrew is een die hard liefhebber van de feestdagen, maar ondanks hun verschillen is hun gemeenschappelijke vlucht een traditie die ze allebei niet willen missen. Wanneer een gigantische sneeuwstorm hun vlucht saboteert, weet Molly dat ze alles op alles moet zetten om Andrew in Ierland te krijgen. De klok tikt, maar ze heeft een plan: taxi’s, boten, treinen… Ze zal er alles aan doen om Andrew zijn verdiende kerst te geven. Zeker als het lot een handje toesteekt…

Wat ik wil voor kerst is de ultieme romance om te lezen tijdens de feestdagen of wintermaanden. Hartverwarmend, een hoog romance-gehalte en heerlijke personages, dit boek heeft het allemaal!

Walsh vertelt het verhaal van Molly en Andrew aan de hand van flashbacks. Het merendeel lees je in het nu, terwijl Molly probeert om ondanks de sneeuwstorm net als Andrew thuis te geraken voor de feestdagen. Tussendoor lees je over hun eerdere vluchten en waar ze het toen over hadden: vriendjes, relaties, problemen op het werk. Je merkt als lezer meteen dat ze doorheen de jaren een sterke band hebben opgebouwd, ondanks dat ze elkaar slechts sporadisch zien. En je weet ook dat er heel wat meer onder die jaarlijkse gesprekken schuilgaat.

De cover geeft meteen de goede sfeer. Het vrolijke, knusse en warme beeld loopt helemaal gelijk met het verhaal. Misschien een klein beetje voorspelbaar, maar wel helemaal zoals een goede feelgood rond de feestdagen mag en misschien zelfs hoort te zijn. Het is een perfect verhaal om tijdens de feestdagen te lezen of om in januari te ontdekken als je de gezelligheid van je kerstboom begint te missen.

Wat ik wil voor kerst is absoluut een aanrader voor de liefhebbers van feelgood en kerst. Geloofwaardige personages, een vlotte vertelstijl, een boeiende romance en heel veel kerst. Precies zoals dit soort boeken moeten zijn. De insteek van Walsh is origineel en met Molly en Andrew als hoofdpersonages kan dit verhaal niet anders dan slagen. Ze zijn op heel veel vlakken elkaars tegenpolen, maar daardoor zijn hun conversaties zo echt, sprankelend en bovenal grappig. Ik hoop dat we nog meer van deze auteur mogen lezen.