Vrij uitzicht

Vrij uitzicht – Anna E. Collins

Als je verloofde je bedriegt, wat doe je dan?

Dani heeft het helemaal gehad als ze ontdekt dat haar ex-vriend een relatie heeft met de makelaar die hen het huis heeft verkocht. Haar grote droom, een prachtige bruiloft, valt samen met het ideale beeld over Sam in duizend stukjes. In plaats van zich te wentelen in verdriet en huilend in haar bed te gaan liggen, besluit Dani de handen uit de mouwen te steken en een plan te bedenken. Samen met haar vriendinnen koopt ze het stuk grond naast het huis van Sam en besluiten ze het prachtige uitzicht waar Sam zo van droomde te verpesten met een heel hoog onooglijk wraakhuis. Daarvoor roept ze de hulp van haar collega Wyatt in, een arrogante kwal maar een zeer bekwame architect. En de lijn tussen haat en liefde? Die blijkt toch niet zo dik te zijn…

Vrij uitzicht is precies wat ik verwacht van een feelgood: niet al te dik, een heerlijke enemies-to-lovers en een prachtige cover om het geheel af te maken.

De zachte kleuren van de cover geven de lezer meteen een heel erg warm gevoel. Ondanks dat het boek vooral lijkt te draaien om wraak en de toon dus vrij negatief zou kunnen zijn, voelt dat niet zo aan. Je ervaart meteen de kracht van vriendschap tussen Dani en haar vriendinnen, maar ook de humor zorgt voor een fijne en luchtige ondertoon. Natuurlijk is het hele verhaal niet erg verrassend en kan de lezer (zeker als die wel vaker feelgood leest) meermaals voorspellen wat er zal gebeuren. Toch zijn er momenten waarop Collins de lezer weet te verrassen met een onverwachte twist, wat ervoor zorgt dat je wil blijven doorlezen.

De opmaak van het boek is zo gekozen dat de hoofdstukken niet op een nieuwe pagina beginnen. Daar moest ik me in het beginnen even aan aanpassen. Klinkt gek, maar het maakte de bladzijden wat drukker. Toch kan dat de pret niet drukken en blijft dit een absolute aanrader om even bij weg te dromen.

Vrij uitzicht heeft alles wat een goede feelgood moet hebben: een prachtige cover, een verhaal boordevol, vriendschap, liefde en humor en die ene knappe collega die je niet kan uitstaan (maar waar je misschien toch een oogje op hebt?). Ideaal om even de realiteit te vergeten en weg te dromen bij het verhaal van Dani en haar vriendinnen! Ik ben alvast fan en kijk uit naar meer werk van deze auteur.