Verleid me – Stefanie van Mol

Verleid me

Oliver Prins is een topvoetballer en scoort niet alleen op het veld. Hij is het gewend om ook naast het veld zijn zin te krijgen. Maar met dokter Amélie Jonker loopt dat iets anders. Zij wordt opgeroepen wanneer Oliver Prins geblesseerd raakt bij een belangrijke voetbalwedstrijd. Helaas heeft een andere dokter hem reeds een zware verdoving toegediend, waardoor de charmante ster en stukje minder charmant uit de hoek komt en haar een oneerbaar voorstel doet, waarvoor Amélie vriendelijk bedankt. Desondanks durft Oliver haar nadien opnieuw onder ogen komen want ze blijft maar door zijn hoofd spoken. Hij zal tot het uiterste gaan om haar ervan te overtuigen met hem op date te gaan…

Je kan Stefanie van Mol kennen van haar debuut Vurig verlangen, het eerste boek uit de Verlangen-trilogie. In 2016 verscheen het eerste deel uit haar succesvolle Full Moon-serie: Kies voor mij. Nu is er ook Verleid me, het eerste deel in een nieuwe reeks.

Als je houdt van een sexy sport romance is dit boek op je lijf geschreven, maar ook voor andere liefhebbers van het new adult-genre is Verleid me een fijne leeservaring. Amélie is een aangenaam hoofdpersonage dat stevig met haar voeten op de grond staat en niet houdt van zweverig gedoe. Ze is heel realistisch en dat zorgt doorheen het boek voor veel herkenbaarheid, maar ook geloofwaardigheid, iets wat de verhaallijn in het algemeen zeker ten goede komt. Oliver heeft dit iets minder en zijn rol wordt af en toe bepaald door alom gekende clichés: de extreem zelfzekere topsporter, knap, sterk in zijn schoenen, kan elke vrouw rond zijn vinger winden… Op dat vlak biedt Amélie een heerlijk tegenwicht en houdt zij het verhaal recht.

Ondanks de clichés moet de lezer toegeven dat het verhaal van Amélie en Oliver wel aanslaat. Het trekken en duwen tussen beide personages is steamy en je verlangt naar het moment dat ze elkaar in de armen vallen. Zeker bij Amélie, aangezien zij haar eigen grenzen wil verleggen en uit haar routine durft stappen. Het enige wat hierbij opvalt, is dat alle problemen wel heel snel een oplossing krijgen, waardoor het net dat beetje realisme verliest. Desondanks zwijmel je weg bij de romantische pogingen van Oliver om Amélie te veroveren en ja, ook bij de heerlijke seksscènes! Ze komen niet goedkoop over en daarvoor verdient de auteur zeker een extra pluim.

Verleid me is een heerlijke new adult die de lezer doet wegdromen bij de romantiek van een man die tot het uiterste gaat om een vrouw te verleiden. Met ups en downs, met mooie woorden en met enkele spannende scènes slaagt Stefanie van Mol erin een boek te schrijven waar veel lezers van zullen genieten.