Tweede kans – Simone Foekens (Lore)

Tweede kans gaat over Roos-Marijn. Roos-Marijn is een single mama. Nog voor Roos-Marijn er uit is of ze al dan niet klaar is voor een nieuwe relatie liggen de mannen al aan haar voeten. Ewout, die maar één doel voor ogen heeft: de samenhorigheid in de buurt te vergroten. Bram, Roos-Marijn’s moeder haar nieuwe buurman: een zeer vrolijk een nuchtere man. En dan is er nog Corentin: de man van Franse oorsprong. En alsof de Duivel zelf een handje toesteekt wil haar ex haar ook nog eens terug.

Ik vond het boek er veelbelovend uitzien. Ik ben een klein beetje teleurgesteld. Het boek las niet vlot en er waren te veel personages. Ik vond het een verwarrend verhaal. Soms had ik niet goed door wie wanneer juist aan het woord was. De cover is ideaal voor het boek. De vrouw die hierop afgebeeld staat heeft een fototoestel vast. Dit toont perfect Roos-Marijn haar hobby. De vrouw op de cover toont wel zeer jong. Ik zou een iets ouder model gekozen hebben.

Wanneer ik het boek uitlas zat ik nog met heel veel vragen. Hoe gaat het nu verder? Wat gebeurt er met haar ex man? Heeft ze nog contact met haar vrienden? Het boek stopt heel vreemd. Ik ben fan van een epiloog in een boek, en dat miste ik hier heel erg. Er staat ook nergens nog een woordje van de auteur. Het boek stopt gewoon simpelweg met de laatste zin.

Ik had in het boek wat meer romantiek en actie verwacht. Ik las graag over hoe ze de mannen leerde kennen, maar toch miste ik steeds een vervolg. Er waren veel onafgewerkte stukken in het verhaal.

Ik las dolgraag over Roos-Marijn haar buurvrouw, Co. Hoe Roos-Marijn haar helpt om haar weg te vinden in de digitale wereld is echt prachtig.

Ondanks het feit dat het boek me wat teleurstelde en me niet zo goed lag werden er toch steeds veel mooie onderwerpen aangehaald. Zoals dat je niet mag opgeven en moet blijven vechten. Dat je moet opkomen voor jezelf en dat vriendschap er steeds is, zelfs wanneer je denkt van niet zit het toch steeds in een klein hoekje en staan je vrienden steeds voor je klaar.