Tussen de sterren – Sylvia van Driessche

Stella is vijftien en droomt van een carrière als make-upartieste, maar nog meer van de liefde vinden. Iedereen rondom haar is druk aan het experimenteren met zoenen en relaties, maar Stella kent zelfs geen jongen bij wie ze zo dicht in de buurt wil zijn. De sprookjesachtige liefdesscènes die ze kent uit films en boeken zijn duidelijk niet aan haar besteed. Maar dat verandert wanneer haar beste vriendin Charlotte een ontmoeting wint met haar grootste idolen: de knappe jongens van de populaire boysband Up!. Daar maakt Stella kennis met Alexander en de vonk slaat onmiddellijk over. Maar is ze wel zeker dat een grote ster zoals Alex ooit iets in haar zal zien? Of heeft ze het zich allemaal ingebeeld?

Ik heb geen idee hoe het komt, maar toen dit boek verscheen en ik de perfecte leeftijd had om deze reeks te lezen, heb ik ze volledig gemist. Gelukkig kan ik dat nog goedmaken en daar ben ik enorm blij om want wat een heerlijk boek is Tussen de sterren.

Hoewel ik dus technisch gezien een klein beetje te oud ben voor het boek, heb ik er van begin tot einde van genoten. Vooral dankzij hoofdpersonage Stella. Ze is heel herkenbaar: haar onbeantwoorde zoektocht naar de prins op het witte paard, haar humor en haar geruzie met haar moeder zijn voor alle meiden van ongeveer 15 jaar (en ouder natuurlijk) de rode draad door hun leven. Het gevoel dat iedereen in haar omgeving alles al weet over relaties maakt haar nerveus en dat gevoel komt erg sterk naar voren in het boek waardoor het verhaal aan geloofwaardigheid wint.

De combinatie Stella en haar beste vriendin Charlotte is geniaal. Ze vullen elkaar mooi aan, zijn verschillend genoeg om het interessant te houden en af en toe te zorgen voor een conflict en ze zijn natuurlijk een heel fijn en interessant duo om te volgen. En dan is er natuurlijk Alexander. Ik moet toegeven dat ik altijd op voorhand een beetje bang ben voor de love interest, zeker als het een boysband betreft, maar ik heb in dit geval genoten van elke bladzijde. Alexander is een jongen die je als lezer meteen in je hart sluit en waar je stiekem toch een beetje verliefd op wordt. Sorry, Stella! Maar hij is echt zó romantisch, dus je kan niet anders dan van hem houden.

Ook de andere jongens van Up! zorgen voor boeiende verhaallijnen. Ze zwakken de onderlinge spanningen soms wat af en vullen het verhaal aan op een humoristische en luchtige manier. Maar je weet als lezer niet erg veel over hen, waardoor ze toch wel interessant zijn om in de gaten te houden. Wie weet wat daar nog mee gebeurt…

Tussen de sterren is een heerlijk boek om even bij weg te dromen en bevat alle ingrediënten die zo’n boek nodig heeft: humor, een knappe jongen om meteen verliefd op te worden en een realistisch hoofdpersonage dat zo herkenbaar is dat je meteen in haar huid kruipt.