Trust again – Mona Kasten (Valérie)

Dawn Edwards droomt ervan om schrijfster te worden. Ze schrijft in het geheim erotische verhalen die ze online publiceert onder het pseudoniem D. Lilly omdat ze bang is voor de reactie van haar vrienden. Net als Allie is ook Dawn in Woodshill om het verleden achter zich te laten en opnieuw te beginnen. Aanvankelijk lag haar focus vooral op haar studies en het steunen van haar beste vriendin, maar als er sporen van het verleden in het heden beginnen door te sijpelen, beseft Dawn dat ze Allie en haar vrienden minstens even hard nodig heeft. Gelukkig kan ze hiervoor naast Allie ook rekenen op Spencer, de immer vrolijke beste vriend van Kaden die al een tijdje een oogje op haar heeft. Maar ook uit onverwachte hoek ontstaat er een nieuwe, fragiele, maar erg welkome vriendschap tussen Dawn en haar nymfomane kamergenote Sawyer. Er is echter een dunne lijn tussen vriendschap en liefde en bij elke toenadering van Spencer slaat de schrik haar om het hart. Maar ook Spencer zelf verbergt heel wat achter zijn vrolijke masker. Beide vrienden fungeren steeds vaker als elkaars vangnet, maar de vraag is hoe lang ze dit nog zullen volhouden…

Trust Again is het tweede deel in de Again-reeks van Mona Kasten. Dit verhaal gaat verder waar Begin Again eindigde, maar het is geschreven vanuit het standpunt van Dawn. Laat je echter niet tegenhouden als je Begin Again niet gelezen hebt, je kan dit verhaal even goed lezen zonder voorkennis.

Het personage van Dawn sprak me erg aan qua persoonlijkheid, karakter, hobby’s en zelfs haar verleden omdat ze me heel erg aan mezelf doet denken. De opbouw van het verhaal is vrijwel identiek aan deze in het eerste deel: het hoofdpersonage maakt een compleet nieuwe start om af te rekenen met de spoken uit het verleden, en voelt zich aangetrokken tot iemand die minstens evenveel bagage heeft als zij zelf. Alleen het ‘bad boy-gehalte’ is hier veel lager. Komen opnieuw aan bod: aantrekken en afstoten, veel drama, heel wat stomende seksscènes, en op tijd en stond een ruzie of break up.

Omdat er zo weinig variatie in de verhaallijn voorkwam, stelde dit me wel een beetje teleur. Mijn verwachtingen waren na het lezen van Begin Again toch wel hoog gespannen, en ik had op zijn minst een plotwending verwacht. Het is zeker geen slecht verhaal, maar hier laat Mona Kasten toch wel een kans liggen. Dat heb je jammer genoeg wel vaker met vervolgen… Ik miste de ‘sparkle’ die Begin Again wel had.

Zopas is ook deel drie uit deze serie verschenen: Feel Again. Op het einde van dit boek krijg je al een preview van deel drie! Voor de recensie hiervan slechts één adres! 😉