Spelletjesboek Superhelden

Spelletjesboek Superhelden – Kirsteen Robson & Jenny Brown (Véronique)

Neem snel een potlood of een balpen om mee te schrijven want in dit superheldenboek vind je heel veel verschillende, leuke spelletjes terug. Je kan zelf kiezen of je wil puzzelen, spelen met woorden, op zoek gaan naar, sporen volgen of nog zo veel meer. Neem snel het doeboekje in je handen en ga aan de slag. Want dat je hier veel plezier zal mee beleven, kan ik je wel beloven.

Zes superhelden met allemaal andere krachten nodigen je vanop de cover uit om 94 verschillende opdrachten tot een goed einde te brengen. Deze opdrachten zijn geheel uiteenlopend maar allemaal met als doel om schoolse vaardigheden zoals lezen, schrijven, tellen en observeren tot een goed einde te brengen. Een boekje dat je niet kan vergelijken met een ander educatief spelletjesboek want hier zullen de kinderen zeker niet ervaren dat ze aan het oefenen zijn voor school.  De kleurrijke tekeningen zijn zo gemaakt dat ze het achterliggende doel niet door zullen hebben. Elke opdracht is voorzien van een korte beschrijving wat er van de kinderen verwacht wordt. Knappe lezers zullen, als ze die samen zien met de tekening, direct door hebben wat van hen verwacht wordt. Sommige taken zijn zelfs zo duidelijk dat er kinderen zullen zijn die geen hulp van een ouder nodig hebben om ze tot een goed einde te brengen. En ze kunnen ook nog altijd doorgaan naar een volgende opdracht mochten ze zelfstandig willen doorwerken. Iedere pagina bevat 1 opdracht. En daar is op elk blad met dezelfde passie aan gewerkt. Met oog voor detail, hoe klein de tekeningen ook zijn. Kleurrijke illustraties die een streling voor het oog zijn, waar kinderen zelf alleen kunnen naar kijken ook. Rechts bovenaan het blad vind je dus ook de nummering weer, die terug een teloefening kunnen zijn voor de oudere kinderen. Kortom een heel leuke manier om kinderen aan het werk te zetten tijdens de weekends of vakanties zonder dat ze er erg in hebben. Enige nadeel dat ik zou kunnen vinden is dat dit activiteitenboek gemaakt is op gekleurd A5 papier. Eenmaal je door alle activiteiten bent, kan je moeilijk opnieuw beginnen. Maar daar heb je als mama of juf misschien ook wel een oplossing voor.

Kan jij alle correcte oplossingen vinden zonder achteraan het boek te gaan kijken bij de oplossingen? Ik ben benieuwd.