Shay – Tijan (Lore)

Het boek Shay gaat over Kennedy. Kennedy heeft zichzelf een aantal regels gegeven voor ze naar de universiteit ging, namelijk: geen knappe jongens, geen drama en een nieuwe plaats en een nieuw jaar, dat wil zeggen een nieuwe ik. Kennedy was vastberaden zich aan deze drie regels te houden, wat heel eenvoudig lijkt. Toch is het niet zo eenvoudig met een knapperd als Shay Coleman in de buurt. Kennedy haatte hem onmiddellijk. Helaas is het niet makkelijk om deze aantrekkelijke quarterback te blijven haten. Shay, met zijn arrogante grijns, stond op het punt al haar regels te verbreken.

De cover van Shay is mysterieus. Er staat een meisje afgebeeld, maar verder kunnen we nog niets raden over de inhoud van het verhaal. Het boek bestaat uit vrij veel hoofdstukken, maar liefst 44. Zo heb ik boeken het liefst, dan zijn de hoofdstukken niet te lang en leest het meestal ook heel vlot.

Het boek sleept je helemaal mee. Ik had zoveel moeite om ’s avonds het licht uit te doen en te stoppen met lezen. Ik herinner me nog heel duidelijk bepaalde spannende momenten waarbij ik maar bleef lezen terwijl ik eigenlijk net ging stoppen. Mooi niet dus, ik las nog een hele hoop hoofdstukken verder. Het verhaal wordt zo verteld dat je alles meevoelt met Kennedy, de liefde, de vriendschap, de teleurstelling, het verdriet; alles voel je met haar mee.

In het boek worden verschillende gevoelige onderwerpen aangehaald die over het algemeen nogal snel de doofpot in worden gegooid. Tijan durft deze aan te gaan en beschrijft hoe men er mee kan omgaan en wat voor reacties men ook kan verwachten in het echte leven. In het boek wordt ook duidelijk weergegeven dat bepaalde dingen echt niet kunnen, maar toch wel nog steeds gebeuren.

Ik kan heel eerlijk zeggen dat dit een van de beste boeken is die ik al gelezen heb. Ik ben grote fan! Het boek werd me aangeraden door Valerie en jeetje, wat ben ik blij dat ze dit verhaal aan mij toewees! Bij deze, dankjewel Valerie voor deze geweldige aanrader!