Overstekers 2: De schaduw van de sha – Petra Doom

Het zijn stressvolle tijden voor Mirabel wanneer ze op het punt staat haar huis en bedrijf te verliezen. Om toch het nodige geld bijeen te sprokkelen om het huis te houden, neemt ze noodgedwongen een nieuwe opdracht aan: Snezana, uitbaatster van de club de Crystal en de machtigste Oversteker van Westpoort, ligt onder vuur. Mirabel treedt op als bemiddelaar en probeert Westpoort te behoeden voor een bendeoorlog. Maar ook in haar eigen leven wordt Mirabel geconfronteerd met de nodige problemen: ze moet de daimonische invloed in haar leven onder controle krijgen…

Als je al vond dat het eerste boek heel wat pagina’s telt, dan verrast Petra Doom je moet dit tweede boek nog een beetje meer. De schaduw van de sha telt maar liefst 510 pagina’s, maar dit mag absoluut geen drempel vormen om dit fantastische boek niet te lezen! Dankzij de vlotte schrijfstijl, die ook terug te vinden is in het eerste boek, en de boeiende personages en verhaallijnen in dit nieuwe deel, leest ook dit boek als een trein. Dus laat je als lezer zeker niet afschrikken door de dikte!

Na deel één is de lezer helemaal gewend geraakt aan de mythologische wezens en bijzondere karaktereigenschappen van alle nevenpersonages. Waar dit in boek één af en toe ingewikkeld was, is dit hier de normaalste zaak van de wereld en weet Petra Doom opnieuw een perfecte balans te vinden tussen de mensenwereld en Aeterna, de magische wereld van Mirabel. Wat betreft spanning overtreft dit boek zonder twijfel zijn voorganger: de Wachters, waaronder Mirabels beste vriend Hasten, krijgen een belangrijkere rol dan in boek één en ook de komst van het circus zorgt voor onverwachte gebeurtenissen. Hierdoor drijft Doom de spanning keer op keer naar een hoogtepunt en kan de lezer het boek moeilijk wegleggen.

Deze boeken zijn zonder twijfel een must voor alle fantasyliefhebbers, maar ook lezers die minder vertrouwd zijn met het genre of die minder fan zijn, zullen van deze boeken genieten. De lijn tussen fantasy en realiteit is zo uitermate dun, waardoor deze boeken niet altijd aanvoelen als fantasy. Dat maakt deze reeks zo sterk: ze zijn geschikt voor ieder doelpubliek.

Ben je op zoek naar een absoute mustread? Hou je van fantasie of wil je het genre graag een nieuwe kans geven? Ben je gek op spannende verhalen die je in één ruk wil uitlezen? Overstekers heeft het allemaal!