Op een voorwaarde

Op één voorwaarde – Lauren Asher

De bruuske Declan leeft voor zijn werk en is vastbesloten CEO te worden van het imperium van de familie. Alleen heeft zijn grootvader daar andere ideeën over. In het testament laat zijn grootvader inderdaad de baan van CEO over aan Declan, maar hij stelt één grote voorwaarde: Declan krijgt alleen de baan als hij getrouwd is en een erfgenaam heeft. Waar haalt hij opeens een bruid vandaan? Gelukkig is er zijn assistent Iris, die alles voor hem regelt. In een opwelling besluit ze Declan te helpen door zichzelf naar voor te schuiven als bruid omdat ze weet hoe de vork in de steel zit. Maar wanneer ze elkaar steeds beter leren kennen, wordt het moeilijk om het gespeelde te onderscheiden van wat echt is…

Na Tussen de regels was het heerlijk om weer in een nieuw boek van Lauren Asher en de reeks Dreamland Miljonairs te duiken. Het eerste deel vond ik fantastisch en ook dit tweede boek van Lauren Asher stelt geen seconde teleur.

Fake dating is een van de leukste tropes binnen romance en het feit dat het hier dan ook nog eens om een bruiloft gaat, maakte dit voor mij meteen een succes. Declan lijkt op zijn broer Rowan uit boek één, net zo gedreven door cijfers en even ambitieus, maar toch net verschillend genoeg om dit boek boeiend te maken. De onderlinge band tussen Iris en Declan is niet te vergelijken met het plot in het eerste boek en dat is een groot pluspunt; dat de boeken onderling voldoende sterk verschillen om de lezer te boeien.

Net als bij deel één is de opmaak van het boek prachtig, met mooie chapter headings, wat het lezen zeer aangenaam maakt. Dankzij de vlotte vertelstijl en vertaling lees je dit boek in slechts enkele uren uit en kan je niet wachten op de vertaling van deel drie!

Hoewel Op één voorwaarde natuurlijk een beetje voorspelbaar is, blijft Lauren Asher de lezer toch boeien met haar fijne, herkenbare personages en vooral de chemie die ze tussen hen weet te omschrijven. Je leeft met hen, voelt hun emoties en wordt meegenomen op de rollercoaster die Asher voor de lezer klaar heeft staan. Ik ben nu al benieuwd naar het laatste deel in de trilogie en kijk ook uit naar ander werk van deze auteur. Al hebben de broers uit deze trilogie alvast een plekje in mijn hart!