Onbreekbaar 1: Buren with benefits – Lisette Jonkman (Lisa)

Abigail werkt als serveerster in een café. Ze woont nog steeds op een studentenkamer, omdat ze zich gewoonweg niets anders kan veroorloven. Ferdinand komt recht uit de middelbare schoolbanken. Hij is er helemaal klaar voor om zich in het studentenleven te storten. Het duurt dan ook niet lang voor hij zich aansluit bij een studentenvereniging en zich op al het vrouwelijk schoon stort. Ferdi en Abby komen elkaar regelmatig tegen en ontdekken al snel dat ze buren zijn. Abby raakt Ferdi veel meer dan al die blondines die altijd om hem heen hangen. Abby staat sinds een slechte ervaring niet meer open voor een relatie. Maar ook zij moet na een tijdje toegeven dat Ferdi gevoelens bij haar losmaakt die ze al een hele tijd niet meer heeft gevoeld.

Buren with benefits is het eerste deel van de Onbreekbaar-serie. De fans van Lisette Jonkman zullen enkele personages van haar eerder verschenen Verkikkerd-serie herkennen. Zo woont Lucy bijvoorbeeld in dezelfde gebouw als Ferdi en raken zij en Abby goed bevriend.

Ik begon dit boek en verwachtte me aan een doorsnee new-adult verhaal waar we er wel meer van kennen. Lisette Jonkman weet zich te onderscheiden door een goede balans te vinden tussen de luchtige en zware onderwerpen in het verhaal. Zo komen onder andere liefdesverdriet, fysiek geweld en uit de hand lopende studentendopen aan bod. Aan de andere kant kan je ook de heerlijke fluffy momenten terugvinden waar je als romantische lezer helemaal in kan wegdromen.

Abby en Fredi vinden elkaar in het begin nogal irritant en moeten heel wat hobbels overwinnen voor ze samen kunnen zijn. Ik geef hier de voorkeur aan in plaats van de instalove die je ook vaak tegenkomt in dit soort verhalen. Door de iets langzamere opbouw raak je als lezer net meer geïnteresseerd in de relatie van Ferdi en Abby.

Ik heb genoten van dit eerste deel van de serie en ben dan ook erg benieuwd wat de vervolgen brengen, aangezien Buren with benefits eindigt op een cliffhanger. Lang hoef ik alleszins niet te wachten, want de twee volgende delen zijn al verschenen!