Office Candy

Office Candy – Sandra J. Paul (Lore) (Blogtour)

Office Candy is het eerste deel van een nieuwe trilogie. In Office Candy leren we Lisa kennen, Lisa is de zus van Manon die we leerden kennen in de al eerder verschenen Sugarreeks. Lisa verloor haar vorige job aan een slecht afgelopen opdracht. Nu is ze helemaal klaar voor haar nieuwe job. Helaas valt al die goede hoop meteen in het water wanneer ze haar nieuwe kantoor ziet. Het lijkt een enorm suffe bende met heel saaie regels zoals geen social media of persoonlijke dingen op het bureau. Dat belooft nog wat te worden, maar Lisa zou Lisa niet zijn als ze niet vol goede moed probeert om er het beste van te maken. Lisa haar mentor, Daniël, is het lichtpuntje van haar dag. De man houdt evenveel van zoetigheid als zij, al meteen een raakvlak. Hij begrijpt ook meteen haar frustraties over de saaie sfeer van het bedrijf. Samen maken ze er het beste van.

De cover van Office Candy past zeer goed bij het boek. In het verhaal zelf wordt er verwezen naar een knappe man als Office candy. Lisa en Daniël zijn beide erg zot van snoepgoed en ook dit kunnen we zien aan de grote pot snoep op de cover en deze komt ook terug op hun kantoor.

In het begin las het boek niet zo vlot, het verhaal sprak me niet echt zo aan omdat ik er niet al te veel van snapte. Het verhaal begon met de omschrijving over het saaie kantoor waardoor ik het zelf ook al snel saai vond. Zodra het verhaal op gang kwam werd het ook veel aangenamer om te lezen en vloog ik er alweer doorheen.

Het is heel mooi om te zien hoe de beide personages naar elkaar toegroeien op een hele korte tijd. Hoe ze elkaar leren kennen en vertrouwen en hoe er een speciale band tussen hen ontstaat.

Het is geen must om de boeken van de Sugarreeks gelezen te hebben om te kunnen volgen in dit boek. Het is natuurlijk wel leuk omdat er een aantal kleine details terugkomen zoals dat heel de familie helemaal gek is van zoetigheid en ook de kindjes van Manon worden even vermeld. Wanneer je beslist deze geweldige reeks ook een kans te geven zou ik aanraden van ze wel te lezen voor je aan de trilogie begint.