Mr Smithfield

Mr. Smithfield – Louise Bay

Gabriels leven draait maar om drie dingen: zijn dochter Bethany, zijn vrienden en zijn werk. Tijd voor vrouwen heeft hij niet, op af en toe een scharrel na. Ooit dacht hij de vrouw van zijn dromen te zijn tegengekomen en er zelfs mee te zijn getrouwd, maar toen Penelope hem en Bethany verliet, zweerde hij nooit nog van een andere vrouw te zullen houden. Daar komt verandering in als Autumn in zijn leven verschijnt. Ze start binnenkort aan haar traineeship in Londen, maar werkt in de tussentijd voor hem als nanny. Hij heeft namelijk een veeleisende job waardoor extra hulp thuis geen overbodige luxe is. Ook al weten ze allebei dat Autumn niet kan blijven en dat het geen goed idee is om gevoelens voor elkaar te krijgen, ze weten ook dat liefde zich niet laat leiden…

In deel drie volgen we Gabriel en Autumn. Lezers die ook het vorige deel hebben gelezen, Mr. Knightsbridge, weten dat Autumn de zus is van de vrouw die het woord kreeg in het vorige boek. Dat maakt dat er meteen een soort herkenbaar ontstaat tussen de personages en de lezers, maar toch is het begin van dit boek vrij plots. Je stapt heel erg bruut het leven van Gabriel en Autumn binnen, zonder enige inleiding. Gelukkig duurt dat onwennige gevoel niet al te lang want ook Autumn en Gabriel zijn, net als de vorige hoofdpersonages, heel boeiend en zo realistisch neergezet.

Ik ben geen grote fan van de thropes van dit derde deel in reeks, single dad en age gap. Het leeftijdsverschil wordt een paar keer genoemd in het boek, maar heeft geen prominente plaats waardoor het absoluut geen grote rol speelt in het verhaal. Dat Gabriel een alleenstaande vader is, speelt natuurlijk wel mee (anders zou Autumn ook niet kunnen werken als nanny), maar het is zo fijn opgenomen in het verhaal dat je er gewoon in meegaat. Daar is Bay in elk boek tot nu toe heel erg goed in: de lezer gewoon meenemen en niet meer loslaten.

De chemie tussen Gabriel en Autumn is vanaf de start van het verhaal voelbaar en ook de andere karakters, zoals Autumns zus Hollie en de vijf vrienden van Gabriel, krijgen nog steeds een prominente plek in het verhaal. Het maakt dat je alle delen perfect los van elkaar kan lezen, maar de vriendengroep is te leuk om niet alle delen te verslinden!

Mr. Smithfield is het perfecte voor lezers die houden van een niet al te heftige new adult. Er zitten een paar expliciete scènes in het boek, maar daarnaast is het ook een heel fijn liefdesverhaal waar je vanaf de eerste bladzijde in wordt meegenomen en dat je niet meer loslaat. Ik weet zeker dat ik deel vier ook ga lezen!