Mr Notting Hill

Mr. Notting Hill – Louise Bay (Mister, #6)

Parker heeft er alles voor over om eindelijk aan het geld in haar trustfonds te kunnen, maar haar vader, de zeer bekende zakenman Arthur Frazer, maakt het haar niet gemakkelijk. Ze wil het geld gebruiken voor een goed doel, maar daarvoor moet ze een relatie aangaan en trouwen. Op een benefietgala dat ze organiseert, besluit ze een etentje met zichzelf te verloten, maar eigenlijk ziet ze daar tegenop. De man die het hoogste bod uitbrengt, is waarschijnlijk enkel geïnteresseerd in haar vader. Wanneer ze net voor de veiling tegen een man in de lobby opbotst en daardoor onder de slagroomsoezen komt te hangen, kon ze niet voorzien dat Tristan de man is die ook het hoogste bod zal opbrengen. En niet alleen dat, hij zal haar leven op zijn kop zetten.

In deel zes volgen we de zesde man uit de vriendengroep: Tristan. Hij is het personage waar we doorheen de andere delen het minst over te weten zijn gekomen en die dus het grootste mysterie was tot nu toe. Ergens vind ik dat wel jammer, omdat de andere vijf vrienden steeds aanwezig waren in elkaars boeken, maar Tristan nogal op de achtergrond blijft. Fijn dat we dus eindelijk iets over hem te weten komen.

De ontmoeting en het eerste contact tussen Tristan en Parker is erg leuk om te lezen want het zijn beide fijne personages die je vanaf de start boeien. Daarnaast is er een ongelooflijke chemie aanwezig tussen de twee en dat maakt het natuurlijk alleen maar leuker. De ontwikkeling van hun onderlinge relatie vind ik iets minder leuk in vergelijking met het verhaalverloop in de andere vijf delen. Het is een beetje vergezocht en voelt daardoor minder geloofwaardig (ik wil niks verklappen, dus veel meer kan ik niet zeggen) omdat het een beetje gemaakt aanvoelt.

Het zesde deel van deze reeks kenmerkt zich door thema’s als fake dating/fake marriage en daardoor ook ‘forced proximity’ (al is het gelukkig geen ‘er is maar een bed’-verhaal). Leuke thropes voor dit laatste deel in de reeks, al vond ik de uitwerking van dit laatste boek minder dan bij de andere delen. Wat ik dan wel weer heel fijn vond, is het opstapje naar de volgende reeks van Bay: de Dokters. Deel 1, Dr. Onenightstand, gaat over Sutton, de beste vriendin van Parker, en Sutton heeft al een rol in boek zes. Je kan de Dokter-reeks perfect lezen zonder de Misters gelezen te hebben, maar het is wel fijn om na dit zesde deel over te schakelen naar Dokter 1 en bekende personages tegen te komen.

Mr. Notting Hill is niet mijn favoriete deel in de Mister-serie, maar een fijn boek om tussendoor te lezen. Ik ga de zes vrienden en hun vrouwen zonder twijfel missen want na verloop van tijd voelen ze aan als bekenden. Gelukkig is er ondertussen de Dokter-serie en kunnen we verder genieten van nieuw werk van Louise Bay!