Misverstand in de middle of nowhere – Lis Lucassen

In Misverstand in de middle of nowhere maakt de lezer kennis met Dorothee. Wanneer haar grootvader, die in de Achterhoek woonde, overlijdt, verneemt ze via de notaris dat zij de erfgename is voor het huis. Daar is wel één voorwaarde aan verbonden: ze moet dertig dagen doorbrengen in het huis zonder er iets aan te veranderen. Ze heeft geen idee wat de beweegredenen zijn van haar grootvader, maar besluit zich aan de regels te houden en vertrekt voor dertig dagen naar de Achterhoek. Daar komt ze erachter dat er al iemand in het huis woont: Wes. In sneltempo maakt Dorothee kennis met het leven in een klein dorp waar iedereen elkaar kent en zich met haar leven bemoeit. En wat gaat Dorothee doen als de dertig dagen om zijn?

Lis Lucassen schreef eerder de succesvolle Hitte-serie en begon in 2018 aan een nieuwe reeks: California Campus met als eerste titel Grenzeloos. Nu is er Misverstand in de middle of nowhere, het eerste deel in een nieuwe reeks waarvan ook boek twee nog dit jaar zal verschijnen. En daar kijk ik nu al enorm naar uit!

Misverstand in de middle of nowhere is de ultieme feelgood voor deze zomer. Het heerlijke vakantiegevoel begint al bij de cover. De vrolijke kleuren en de ongedwongen sfeer passen perfect bij het verhaal en bij Dorothee. Hoewel ze aan de start van het verhaal een dip in haar leven kent (een relatie die op de klippen loopt, haar baan die ze verliest), grijpt ze de kans die ze krijgt dankzij de erfenis van haar grootvader met beide handen aan om haar leven weer op de rails te krijgen. Al vanaf de eerste bladzijden voel je als lezer een enorme sympathie voor het hoofdpersonage. Ze maakt dingen mee die voor iedereen (deels) herkenbaar zullen zijn en gaat daar op haar eigen, vaak grappige manier mee om.

Net zoals in andere boeken van Lis Lucassen is ook hier de vlotte schrijfstijl en het sarcasme met de nodige humor aanwezig. Daardoor lees je het verhaal van Dorothee in één ruk uit en kan je het boek moeilijk aan de kant leggen. Je gaat helemaal op in de chemie die er ontstaat tussen Door en Wes, maar ook de nieuwsgierigheid van de andere dorpsbewoners zorgt voor grappige conversaties en nieuwe inzichten. Om haar tijd te doden begint Door ook met een bakvlog, die het verhaal een heerlijk zoete toets geeft en extra bijdraagt aan het zomergevoel.

Lis Lucassen schreef opnieuw een heerlijk boek om bij weg te dromen, perfect voor jouw staycation of voor op het strand als je toch op vakantie gaat. De menselijkheid van de personages, de heerlijke humor en de verrassende wendingen maken van Misverstand in de middle of nowhere een perfect eerste deel in een nieuwe reeks!