Millie gaat op ballet – Swapna Reddy

Millie gaat op ballet
Illustrator: Binny Talib

Wanneer Millie voor het eerst op ballet gaat, loopt niet alles even vlotjes. De andere kinderen dansen al veel langer en zijn veel beter in het uitvoeren van de instructies van de juf. Millie voelt zich niet op haar gemak en wil eigenlijk liever in haar eentje op haar kamer dansen in plaats van met de anderen, die haar uitlachen. Tot ze de balletkonijntjes ontmoet. Zij helpen haar haar pasjes te verbeteren zodat ze volledig meekan in de les en toch blijft dansen! Kan Millie genoeg zelfvertrouwen bijeensprokkelen om niet op te geven?

Wat een lief, klein en schattig boekje is dit eerste deel uit de reeks De Balletkonijntjes! De cover is heel erg meisjesachtig dankzij de roze kleur en de afwerking met glitter voor de titel en de kleding van Millie. Die kleine details zetten zich ook in het boek verder. Ze heeft elk hoofdstuk een mooie header met hartjes, een konijntje en spitzen. Ook staan er her en der muzieknootjes verspreid over de bladzijden. Het zijn al die kleine details die samen dit boek tot een pareltje maken. Ook de illustraties zelf zijn heel mooi. Ze zijn gemaakt met zachte kleuren die helemaal passen bij de sfeer van het verhaal.

Naast het feit dat het boek een mooi verhaal vertelt over een meisje dat houdt van ballet, bevat het ook enkele diepere boodschappen. Het is namelijk zo dat Millie dankzij de hulp en het vertrouwen van de konijntjes besluit door te zetten en daardoor meer zelfvertrouwen krijgt. Het is dus belangrijk om mensen achter je te hebben staan die in je geloven. Ook de kracht van vriendschap, tussen Millie en de konijntjes, wordt sterk naar voren gebracht.

Millie gaat op ballet is zonder twijfel een boekje dat ik als kind waarschijnlijk fantastisch had gevonden! Het kleine formaat, de zachte kleuren en tekeningen en de gedetailleerde afwerking maken van dit boek een pareltje dat elk meisje in haar boekenkast wil hebben staan, ook grote meisjes… 😉 Ik ben heel benieuwd naar het volgende avontuur in de serie en ben ervan overtuigd dat veel lezers zullen genieten van Millie en met veel plezier haar verhalen zullen lezen!