Mijn versie van jou – Christina Lauren (Lore)

Tanner Scott is een laatstejaarsstudent aan de middelbare school. Hij is drie jaar geleden verhuisd naar Provo. Tanner is biseksueel, maar heeft beslist hier niet tegenover iedereen voor uit te komen omdat in Provo de meerderheid van de bevolking zeer gelovig is. Tanner heeft zijn toekomst al volledig gepland. Zodra hij afgestudeerd is wil hij weg uit het religieuze Provo en gaan studeren aan de universiteit. Wanneer het laatste semester start, nemen Tanner en Autumn, zijn beste vriendin, deel aan een speciale werkgroep. Hierbij moet elke leerling een boek schrijven. Dit jaar is er een nieuwe mentor tijdens ‘De Cursus’, Sebastian Brother. Sebastian nam vorig jaar deel aan De Cursus en zijn boek dat hij daar schreef, wordt binnenkort uitgegeven.

Alvorens Tanner zijn eerste letter op papier krijgt, is hij helemaal gek van Sebastian. Er is wel een klein probleem: Sebastian is de zoon van de bisschop en is erg geliefd in Provo.

De titel Mijn versie van jou sprak me onmiddellijk aan. Ik vond het een titel die in het oog springt en waar je meer van wilt weten. De cover is zeer eenvoudig maar ik vind hem zeer passend. De twee jongens op de cover zeggen op zich niet veel en zijn mysterieus. Sebastian is in het boek ook een heel mysterie voor Tanner dus beter kon schrijfster Christina Lauren niet kiezen!

Het boek las zeer vlot. Ik was gedurende het lezen heel nieuwsgierig en wou weten wat er ging gebeuren. Wat ik een minpuntje vond, is dat ik aan bepaalde woorden of afkortingen niet meteen uit kon. Zoals bijvoorbeeld HLD en mormoon. Wanneer ik ze opzocht had ik het misschien moeten weten, maar ik vind dat een boek voor iedereen te begrijpen moet zijn.

Achteraf bekeken had ik niet verwacht dat het religieuze aspect heel erg op de voorgrond ging treden. Dit aspect werd gedurende het gehele boek regelmatig naar voren gehaald, maar stoorde me absoluut niet. Ik vond het zeer leerzaam en interessant. In het boek werden veel thema’s aangehaald die sommigen nog als taboe beschouwen zoals bijvoorbeeld biseksualiteit.

Het boek is een aanrader voor alle bovenstaande reden, maar ook vooral omdat je een veel bredere kijk krijgt op de wereld. Dank voor dit prachtige exemplaar uitgeverij Q en Christina Lauren. En vooral een heel grote dankjewel aan Valerie voor de unieke ervaringen die ik beleef door mee te lezen en te schrijven aan deze geweldige blog!