Mijn belofte aan jou – Colleen Hoover

Quinn en Graham leren elkaar kennen op een dieptepunt in hun leven. Ze staan namelijk allebei voor de deur van het appartement waar Quinn met haar verloofde woont als blijkt dat Quinns verloofde een affaire heeft met de vriendin van Graham. Ondanks deze tegenslag, noemen ze het zelf een geluk bij een ongeluk want zonder dit bedrog hadden ze elkaar nooit leren kennen. Quinn en Graham zijn soulmates, maar ook zij krijgen te maken met het leven zoals het is. Hun relatie kent niet alleen ups, maar ook de downs die het leven op hun pad brengt, horen erbij. Zal hun liefde alle tegenslag overleven?

Mijn tweede boek van Colleen Hoover, na Uitzonderlijk, en ik weet al hoe het werkt: zakdoekjes in de aanslag. Zeker ook bij Mijn belofte aan jou. Vanaf het moment dat Quinn en Graham elkaar leren kennen hou je van beide personages. Ze zijn zo echt, houden zoveel van elkaar en de manier waarop ze naar elkaar toegroeien is romantisch en zo mooi! Graham is grappig en het belangrijkste doel in zijn leven is Quinn gelukkig maken. De manier waarop hij dat doet, de kleine dingen die daarbij horen, zijn hartverwarmend en zorgden meermaals voor een glimlach op mijn gezicht.

Hun liefde is echt, maar het leven helaas ook en maakt voor hen zeker geen uitzondering. Hoover vertelt het verhaal vanuit twee tijdsperspectieven: zes jaar geleden, toen ze elkaar leerden kennen, en nu, waar hun relatie stilaan breuken begint te vertonen. De barstjes zijn ontstaan door de dingen die ze te verduren hebben gekregen. De manier waarop Hoover hierover vertelt en hoe Quinn en Graham daar elk op een enorm verschillende manier mee omgaan lijkt me verschrikkelijk realistisch, maar ook het effect op hun relatie stopt de auteur niet onder stoelen of banken. Hoover schrijft alles zoals het is, de rauwe werkelijkheid zorgt voor een laagje verdriet, maar raakt de lezer daardoor diep in het hart.

Naast de emoties die sterk binnenkomen zorgt de auteur ook voor elementen die maken dat je als lezer absoluut wil verder lezen. Aangezien je steeds afwisselend leest over vroeger en nu, zie je die twee perspectieven steeds dichter naar elkaar toe komen en er zijn heel wat vragen waarop je absoluut een antwoord wil. Daarnaast blijf je maar hopen en hopen dat alles goed komt tussen beide personages want het zijn twee prachtige mensen die elkaar voor gemaakt zijn.

Ik heb meermaals met een glimlacht op mijn gezicht zitten lezen, een diepe zucht geslaakt en luidop zitten roepen op Quinn, Graham en Colleen Hoover. Mijn belofte aan jou is een boek dat zijn lezer diep weet te raken, maar ook terug aan elkaar lijmt, zoals alleen Hoover dat kan.